۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۳۶۳
با حضور ظریف؛

همایش "ایثار، زبان صلح جهانی" برگزار شد

همایش "ایثار، زبان صلح جهانی" با حضور ظریف وزیر امور خارجه و اولاد قباد نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشكده زبان و ادبیات خارجی برگزار شد.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش "ایثار، زبان صلح جهانی" با حضور ظریف وزیر امور خارجه و اولاد قباد نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشكده زبان و ادبیات خارجی برگزار شد.

اسلام كریمی رییس مركز دانش پژوهان و تشكل‌های شاهد و ایثارگر در این همایش با اشاره به بررسی موضوع ایثار با تکیه بر رویکردهای علمی و فرهنگی به ویژه فرهنگ کهن ایران زمین اظهار داشت: با هجمه‌ای که استکبار در کلیه شقوق مورد تصور خود به این سرزمین از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وارد نمود، جلوه‌های ایثار نیز در جنبه‌های مختلف در جای جای این سرزمین به رخ جهانیان کشیده شده است.

وی ادامه داد: نیروهای رزمنده ما با حداقل امکانات و تجهیزات در برابر دشمن تا دندان مسلح صف آرایی کرده و به مقابله پرداختند و جان دادند ولی یک وجب از خاک ایران عزیز را به دشمن ندارند، امروز هم جلوه‌ها و مصادیق عینی ایثار در تمام عرصه‌ها همراه و یاور ولایت در این سرزمین اسلامی بوده‌اند.

رییس مركز دانش پژوهان و تشكل های شاهد و ایثارگر تاكید كرد: ایثار و از خودگذشتگی برای نیل به آرمان‌های مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسیده است، به طوری که وارثان ایثار و شهادت، فرزندان شهدا و ایثارگران که در گذشته‌ای نه چندان دور در میادین نبرد پاسخ دشمن را می‌دادند، امروز با سلاح علم و عمل و با تأسی از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی به جهانیان درس مروت و مردانگی می‌دهند.

كریمی یادآور شد: امروزه نشان دادن راه و رسم از خودگذشتگی و مقابله با دسیسه‌ها و چالش‌هایی با ظهور فناوری‌های نوین جامه‌ای دیگر بر تن کرده است از وظایف سنگین وارثان ایثار و شهادت به شمار می‌رود. زبان گفتگو و تعامل با فرهنگ‌های متنوع و متکثر، امروز در جوامع جهانی که تشنه معنویت و حریت و آزادگی می‌باشند حال کلام ما را در این نشست تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این نشست که امروز با بهره‌گیری از نقطه نظرات و آرای صاحبان اندیشه با رویکرد علمی-فرهنگی با اهداف ترویج فرهنگ ایثار در جامعه پرتنش امروز و دعوت به صلح و آرامش برای تک تک مردم جهان برگزار می‌شود بر آن است که تصویری متفاوت از آنچه را که دنیای استکبار از ایران است با صلح و آرامش و مظلومیت تبلیغ ‌کند و آن را به جهانیان عرضه کند.

رییس مركز دانش پژوهان و تشكل های شاهد و ایثارگر بیان كرد: بررسی و معرفی مصادیق عینی ایثار در پیشینه تاریخی ایران، تبارشناسی ارزش‌های پایداری و مقاومت در ادبیات کهن، تیپ شناسی و مراتب ایثار اجتماعی ایثار و ادبیات صلح و پایداری در هنرهای تجسمی زبان ایثار و گفتمان صلح جهانی رهیافت‌هایی است که هم محورهای این همایش را ترسیم می‌کند و هم ما را در تحقق دستیابی به اهداف این نشست مدد می‌رساند.

كریمی در پایان گفت: برای برگزاری این نشست‌ها تلاش‌های زیادی توسط مرکز نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با همکاری دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران صورت گرفت بر خود فرض می‌دانم از تلاش‌های صادقانه همه عزیزان تشكر كنم./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات