۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۵۶۳۶۴
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

حکم قصاص جانیان خیابان پاسداران هرچه سریعتر اجرا شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی بر اجرای حکم قصاص جانیان خیابان پاسداران تهران تأکید کرد و تأخیر در اجران آن را موجب دلسردی مردم دانست.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و نخبگان وزارت دفاع با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به آیه 33 سوره فصلت اشاره کرد و گفت: شهادت حضرت زهرا(س) و خطبه او دارای درس ها و مطالب فراوانی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: از جمله نکات مهم خطبه حضرت زهرا(س) بیان وظایف مردم است زیرا اگر مردم در آن زمان سستی نمی کردند و به میدان می آمدند حضرت زهرا(س) به شهادت نمی رسید و راهی را که پیامبراکرم(ص) به امر خداوند تعیین کرده بود دوام پیدا کرده و بخشی از جامعه گرفتار انحراف نمی شد.

وی اضافه کرد: هنگام خطابه حضرت زهرا(س) همه مردم گریه می کردند به گونه ای که حضرت تا سه مرتبه سخنانش را تکرار کرد که چنین موردی نشان می دهد گریه کردن به تنهایی کافی نیست بلکه عمل به وظیفه دارای اهمیت است؛ اگر مردم کوتاهی نمی کردند مطلب تمام بود اما چنین نکردند در نتیجه افراد دیگری بر سر کار آمدند و حضرت زهرا(س) نیز به شهادت رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علیمه قم با تصریح بر این که هرگاه مردم در صحنه حضور پیدا کردند پیشرفت کامل بوده و اگر حضور نداشتند پیشرفتی نبوده است، اظهار کرد: مهم ترین اصل، کار کردن بر فرهنگ مردم است از این رو پیامبران در نخستین گام به سراغ مردم می رفتند و پس از همراهی کردن آنها به جنگ طاغوتیان می رفتند.

وی با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم هر جریانی را باید ریشه یابی کرد زیرا آنچه که موجب هدایت مردم می شود ریشه یابی جریان ها است به عنوان مثال باید ریشه یابی شود به چه علت جریان کربلا به وجود آمده است همچنین چگونه می شود که اغتشاشاتی را در تهران به وجود می آورند و افرادی از پلیس که خدمگزار و ایجاد کننده امنیت برای مردم هستند به شهادت می رسند؟.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تصریح بر این که صوفیه باطل است، گفت: صوفیه دارای 70 فرقه است که هریک دیگری را باطل و خود را برحق می داند؛ به شما عزیزان توصیه می کنم کتاب های حدیقه الشیعه مقدس اردبیلی، اواخر کتاب جامع الشتات فی اجوبة السؤالات میرزای قمی و جلد 13 شرح نهج البلاغه خویی در زمینه صوفیه را مطالعه کنید.

وی اضافه کرد: صوفیان ائمه معصوم(ع) را کنار گذاشته و از ولایت منحرف شدند و قطب سازی کرده اند به گونه ای که امام صادق(ع) می فرماید آنها دشمنان ما هستند؛ آنها اسلامی را که دین خروش و حرکت است را به چله نشینی خلاصه کرده اند بنابراین سلاطینی که با ائمه(ع) رابطه نداشتند به  آنها پروبال دادند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: صوفیان با انقلاب نیستند و در زمان جنگ تحمیلی نیز حتی یک شهید تقدیم انقلاب نکرده اند؛ به همین دلیل و تحت تأثیر تبلیغات با دشمنان و افراد ضدانقلاب همدست شدند و اغتشاشات را ایجاد کردند و متأسفانه چندتن از افراد پلیس را که خدمتگزار انقلاب بودند و در راه انقلاب قدم برمی داشتند را به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: مجرمان باید مجازات شوند و اسلام می گوید قصاص باید فردای همان روز اجرا شود و اکنون نیز که قاتلان شناسایی شده اند باید قصاص شوند و این حکم هرچه به تأخیر افتد مردم نگران می شوند./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات