۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۵۶۴۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

هزینه‌های فرهنگی را باید سرمایه گذاری بدانیم

حجت الاسلام انصاری با تأکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان اصفهان، گفت: حوزه فرهنگ را نباید حوزه هزینه بدانیم، بلکه بودجه صرف کردن در این زمینه در حقیقت سرمایه گذاری است که موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.
حجت الاسلام انصاری مدیر کل ارشاد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با بیان اینکه قرآن کتابی است که در آن هیچ تحریفی صورت نگرفته و برنامه‌ای کامل و دقیق برای زندگی بشر و رسیدن به سعادت است، گفت: باید افتخار کنیم که همه دستورات زندگی خود را از قرآن فرامی‌گیریم و نظام ما برپایه دستورات قرآن تشکیل شده و پیش می‌رود.

حجت الاسلام انصاری در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچم‌دار گسترش فرهنگ قرآن که به حق این نهضت بزرگ را هدایت و رهبری می‌کنند، بارها و بارها توصیه‌های بسیاری را در زمینه نهضت قرآنی مطرح کردند و بر لزوم تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن تأکید دارند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شانزده دوره در کشور، اظهار کرد: هربار استقبال از این آزمون بیشتر بوده است و در تلاش هستیم همواره بیش از پیش به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم. اتحاد، همدلی و هماهنگی و اجرای مشترک این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی در کشور یکی از ویژگی‌های امسال این آزمون است، در کنار همه اهداف متعالی که این آزمون دارد، این ایجاد هماهنگی و همدلی از مهمترین اهداف بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی را موجب اثربخشی و دستیابی به نتایج بهتر توصیف کرد و گفت: در کل کشور 241 هزار و 211 نفر ثبت نام کننده داریم که از این تعداد 29 هزار و 346 نفر از استان اصفهان هستند که بعد از استان تهران، اصفهان دومین استان از نظر تعداد شرکت کننده است و رشد آمار در روند بسیار خوبی است ولی همه ما باید بدانیم که در مقایسه با جمعیت کشور و علاقه مردم ما به قرآن کریم و ضرورت فعالیت قرآنی جامعه باید تلاش شود این روند رو به رشد رفته و شاهد حضور پرشورتر جامعه در این عرصه باشیم و دست به دست هم دهیم تا نهضت قرآنی بزرگتری در همه رشته‌ها شکل بگیرد.

حجت الاسلام انصاری با تأکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی و نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه و در زندگی مردم، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم تا فعالیت‌های قرانی بیشتر شود، استان اصفهان ظرفیت‌های قرآنی بسیاری دارد و باید بتوانیم تمام این ظرفیت‌ها را به کار ببندیم و امیدواریم در سال‌های آینده حرف از 20 هزار و 30 هزار نزنیم.

وی با بیان اینکه همه جامعه باید از هوای پاک فرهنگ استفاده کنند، خاطرنشان کرد: هرقدر مناطق دوردست‌تر و کمتر توسعه یافته باشند نیاز فرهنگی بیشتری دارند، تلاش می‌کنیم تا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در حوزه فرهنگ بیشتر مورد توجه قرار دهیم. در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت دایر است که فعالیت‌های زیادی را در این حوزه انجام می‌دهد و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز این معاونت فعال و اقدامات خوبی را انجام می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخورداری استان اصفهان از بالاترین و بهترین آمار مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تمام مساجد حتی در نقاط دور دست امکان فعالیت دارند و دولت در برنامه ششم توسعه موظف شده است در کل مساجد شهرها و روستاهای بالای یکصد خانوار کانون فرهنگی هنری مسجد تشکیل دهد.

حجت الاسلام انصاری در ادامه افزود: حوزه فرهنگ را نباید حوزه هزینه بدانیم، بلکه بودجه صرف کردن در این زمینه در حقیقت سرمایه گذاری است که موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد. خارج کردن قرآن از مهجوریت وظیفه همگانی است و تمام افراد جامعه باید نسبت به این موضوع همت داشته و تلاش کنند تا قرآن کریم و نهضت بزرگ قرآنی را در جامعه تبلیغ و ترویج دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های روز افزون و مستمر دشمنان در حوزه تهاجم فرهنگی، تصریح کرد: کار فرهنگی یک فعالیت نرم و خاص است و زمانی که در کنار مسائل معیشتی و اقتصادی قرار می گیرد نباید به حاشیه برود و کم رنگ بشود، در حوزه فرهنگ نباید حساسیت به  خرج داد و اگر در این حوزه خوب عمل شود هزینه‌های فرهنگی تبدیل به سرمایه گذاری خواهد شد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات