۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۵۱۱
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران خبر داد؛

رقابت بیش از ۱۰۰ طلبه خواهر در آزمون المپیاد علمی

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ طلبه خواهر تهرانی در المپیاد علمی ۱۱ اسفند به رقابت خواهند پرداخت، گفت: المپیاد علمی طلاب در همه پایه‌های سطح ۲ غیر از پایه اول و در سطح ۳ در مرحله استانی برگزار می‌شود.
المپیاد

منصوره ازقندی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به المپیاد علمی طلاب استان تهران، گفت: المپیاد علمی طلاب در همه پایه‌های سطح 2 غیر از پایه اول و در سطح 3 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه المپیاد علمی طلاب در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری انجام می‌پذیرد، ادامه داد: مسابقات در مرحله مدرسه‌ای برگزار شده و نتایج آن 14 بهمن اعلام شد، مرحله استانی در 11 اسفندماه در دو مرکز مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) و فاطمیه پاکدشت برگزار و نتایج آن در تاریخ 26 اسفند اعلام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه راه یافتگان به مرحله کشوری در تاریخ 21 اردیبهشت 97 در مشهد مقدس به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، ابراز کرد: لازم به ذکر است اعلام نتایج نهایی این مسابقات در 31 اردیبهشت 97 اعلام خواهد شد.

ازقندی درباره تعداد شرکت کنندگان در المپیاد علمی استانی، اظهار داشت: در مرحله مدرسه‌ای همه طلابی که علاقه مند بودند در مسابقات شرکت کنند با یکدیگر به رقابت پرداختند  در آن مرحله هر شرکت کننده‌ای که 30 درصد امتیاز کامل را کسب کرده بود به مرحله استانی راه یافت و در حال حاضر کسانی که به مرحله استانی راه پیدا کردند 104 نفر از سطح دو و 5 نفر از رشته فقه و اصول سطح سه حوزه هستند.

وی با اشاره به تاریخ و ساعت برگزاری آزمون، گفت: آزمون المپیاد علمی استانی راس ساعت 9 صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه سال 96 در دو مرکز زهرای اطهر(س) و فاطمیه پاکدشت برگزار می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: مسابقات سطح دو در دو شکل پایه‌ای و گرایشی طراحی شده که مسابقات سطح دو پایه‌ای و مسابقات سطح سه ساعت 9 صبح روز جمعه و مسابقات سطح دو گرایشی ساعت 15 عصر همان روز همزمان با سراسر استانهای کشور برگزار می‌شود.

ازقندی در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی از مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: تعداد براساس امتیازی است که طلاب در مسابقات کشوری کسب می‌کنند، اگر طلاب عزیز در مرحله استانی 60 درصد امتیاز را کسب کنند به مرحله کشوری راه خواهند یافت، در مرحله کشوری نیز هر طلبه‌ای که 80 امتیاز کسب کند برگزیده کشوری می‌شود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات