۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۶۵۳۶
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

اجرای عدالت اجتماعی در گرو کنار زدن زیاده‌خواهان است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر اولین‌نشانه‌های عدالتمندی یک مسؤول را توجه و اجرای دستورات و مطالبات رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: اجرای عدالت اجتماعی در گرو کنار زدن زیاده‌خواهان است.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اجرای عدالت در سطوح مختلف نظام اسلامی را دارای اهمیتی محوری در نشان دادن چهره مظلوم نظام اسلامی توصیف کرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: احزاب و گرو‌ه‌ها باید زیاده‌خواهی را رها کرده و مستقیم خدمت رسانی به مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند که به این وسیله می‌توانیم توسعه و ترویج عدالت را در همه زمینه‌ها شاهد باشیم؛ مجریان امور کشور می‌توانند متصدیان توزیع و نشر عدالت در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: توجه به قشر خاص و ترجیح ژن‌های به اصطلاح برتر بر دیگران از اشتباهات بزرگی است که دامنگیر عده‌ای از مدیران تازه بر سر کار آمده کشور شده است؛ باید روحیه شهید رجایی، تلاش مظلومانه بهشتی و حرکت همراه با تدبیر باهنر برای مدیران یک اصل ثابت شود.

وی اولین نشانه‌های عدالت‌مندی یک مسؤول را توجه و اجرای دستورات و مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: برتر دانستن نظر خود بر دستورات رهبری افراد را از عدالت خارج و آن‌ها را دچار افراط و تفریط می‌کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: چرا باید عده‌ای خود را شهروند درجه یک و سایرین را در درجات بعدی قرار دهند؟ چرا افراد سودجو برای مقاصد باطنی خود با نوشتن نامه‌ یا ایراد سخنانی، شانه خویش را از بار مسؤولیت دیروز یا امروز خالی میکنند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: امروز اجرای عدالت حکم می‌کند تا عملکرد خویش را مورد باز بینی و باز خوانی قرار دهیم و بدانیم هر چیزی طبق اقتضاء خود در قالب قانون و روح خردمندی در جایگاه خود عین عدالت است؛ در مقابل برخورد سلیقه‌ای، خارج از دستور العمل‌ها بحران و خروج از عدالت است.

وی تصریح کرد: معنی عدالت آن نیست که هر چیز باید به صورت مساوی توزیع و تقسیم شود بلکه معنی عدالت این است که مجرم از هر گروه و از هر حزب و شخصیت بود مجرم است و باید طبق قانون با آن برخورد شود و در مقابل کسانی که در اجرای عدالت موفق هستند باید مورد تشویق قرار گیرند بدون توجه به اینکه از چه حزب و جناحی هستند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب لازمه اجرای عدالت اجتماعی را کنار زدن زیاده‌خواهان از بیت‌المال توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه اقشار جامعه است و لایه‌های جامعه ما در 22 بهمن، رفراندوم بزرگ سالانه اثبات کردند که ملت آنقدر ایثارگر هستند که حتی از حقوق شخصی خود دست کشیده و از اصل نظام و انقلاب تا پای جان حفظ و حراست می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: هر چه از عدالت فاصله بگیریم از چشم ملت خواهیم افتاد و هر چه با تخیل غربی بنیان شخصی خود را در ردیف بودجه‌ها در مباحث کلان بر دیگران ترجیح دهیم موجب خروج ما از دایره عدالت و نهایتاً فاصله گرفتن از منویات رهبر معظم انقلاب می شود.

وی افزود: ساده‌زیستی، صرفه‌جویی، روحیه انقلابی و جهادی، برخورد با حقوق‌های نجومی، معرفی مفسدان به اجتماع، حمایت از باورهای داخلی، اعتماد به اقتصاد مقاومتی از جلوه‌های عدالت اجتماعی است./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات