۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۵۶۵۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری فعال ‌می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: هیات اندیشه‌ورز در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه و مطالبه مجلس خبرگان رهبری راه‌اندازی و فعال می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان این‌که زمینه‌های لازم برای توسعه مدارس علمیه استان مطابق با نیازهای منطقه فراهم شده است، اظهار داشت: پیگیری جدی نماینده ولی فقیه در استان منجر به تحرک متولیان حوزوی شده است.

وی با بیان این‌که شخصیت اعتدالی، متواضع، منضبط، تحرک و پویایی، محبوبیت مردمی و اشراف به مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امام جمعه تبریز برکات ارزشمندی برای منطقه آذربایجان داشته است، تصریح کرد: البته فدردان تلاش ائمه جمعه سابق تبریز هستیم، اما به جرأت می‌توان گفت؛ حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در استان مایه نشاط و امید جامعه حوزوی استان بوده است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که در سایه تلاش ها و پیگیری‌های مستمر نماینده ولی فقیه در استان مقدمات بازگشت حوزه علمیه آذربایجان به جایگاه تاریخی گذشته فراهم شده است، افزود: انتظار داریم علمای بلاد نیز عنایت ویژه به حوزه علمیه آذربایجان داشته باشند و فضلای حوزوی مقیم قم برای بازگشت به شهر و دیار خود اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اجلاسیه آتی مورد بحث و جمع‌بندی قرار خواهد گرفت؛ موضوع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مباحث تخصصی در موضوعات مختلف در ایام مختلف سال، مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند، گفت: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده در کمیسیون های تخصصی مجلس خبرگان رهبری؛ مقدمات تشکیل هیات اندیشه‌ورز فراهم شده است.

وی با بیان این‌که هیات اندیشه‌ورز در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه و مطالبه مجلس خبرگان رهبری و عدم اکتفا به صدور بیانیه در اجلاسیه ها راه‌اندازی و فعال می‌شود، افزود: خبرگان ملت نسبت به جریان‌های مختلف جاری کشور روحیه مطالبه‌گری از متولیان امر دارند و در این زمینه پیگیر مسائل تا حصول نتیجه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان از بازگشایی دفتر مجلس خبرگان رهبری در تبریز به همت نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: این دفتر پیش از این در تبریز فعال بود که به بنا دلایلی در زمان امام جمعه وقت تبریز تعطیل شد، اما طی صحبت‌هایی که با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم داشته‌ایم؛ برای بازگشایی دفتر اعلام آمادگی کرده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات