۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۵۶۵۶۷
آیت الله سعیدی:

هویت مردمی حماسه اربعین باید صیانت شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که میزبان اصلی زائران اربعین حسینی مواکب عراقی هستند، گفت: اخلاص، صفا، سخاوت، شکوه، عظمت، ایثار برگرفته از هویت مردمی جریان عظیم اربعین حسین است که باید مورد پاسداری قرار گیرد.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از موکب داران عراقی که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت، عشق و خدمت به زائران اربعین حسینی را از  نشانه های ولایتمداری توصیف کرد و اظهار داشت: در جریان میزبانی از حماسه سازان اربعین باید توجه داشت که هدف موکب‌ها و خدمت‌گزاران اربعین ادای احترام به اهل‌بیت(ع) است.

امام‌جمعه قم با بیان این که دشمنان از حقیقت کارآمدی علاقه عموم امت اسلام به اهل‌بیت(ع) در کنش های تاثیر گذار سیاسی و اجتماعی, آگاه هستند، عنوان داشت: دشمن همواره برای از کار انداختن این محورها و کشاندن آن به سوی محورهای کم‌ارزش در حال تلاش هستند؛ بر این اساس مواکب ایرانی و عراقی باید در فعالیت‌های مختلف اهمیت این محور را منعکس کرده تا عالم بداند همه ما حسینی هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادای احترام به اهل بیت علیهم السلام را محور الهی و ولایتی جریان اربعین توصیف کرد و ابراز داشت: مدیران مواکب اربعین حسینی توجه داشته باشند که اجتماع و وحدت همه شیعیان از دیگر محورهای الهی این حماسه عظیم بشری است.

آیت الله سعیدی از قم به‌عنوان عش‌ آل محمد و حرم خاندان رسول خدا(ص) نام برد و گفت: در جریان هدایت و مدیریت مواکب حسینی باید توجه داشت که مواکب بر هویت مردمی استوار است؛ بر این اساس هویت مردمی این جریان عظیم موضوعی بسیار مهم است که باید مورد پاسداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که زیباترین و پرمعناترین تصاویری که در اربعین حسینی از صداوسیمای جمهوری اسلامی منعکس می‌شود از مواکب عراقی تهیه شده است؛ چراکه نمونه‌های مختلفی از عشق به زائران امام حسین علیه‌السلام در قالب مهمان‌داری مواکب عراقی به نمایش گذاشته می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که میزبان اصلی زائران اربعین حسینی مواکب عراقی هستند، اظهار داشت: اخلاص، صفا، سخاوت، شکوه، عظمت، ایثار و گذشت درس‌هایی است که مدیران موکب‌های عراقی به مدیران موکب‌های دیگر کشورها آموخته‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) محور احیاء نهضت‌های مختلف بشری است، گفت: در صیانت از هویت این نهضت عظیم باید توجه داشت که موضوع موکب‌داری در اربعین حسینی، یک حرکت پایه‌ای است؛ بر این اساس برای نیل به سوی اهداف نهضت حسینی باید تعامل میان مواکب ایرانی و عراقی توسعه یابد تا بتوانیم زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم.

وی افزود: محور اهل‌بیت(ع) ارزشمندترین محوری است که توانسته همه مردم را در کنار یکدیگر متحد کند، این سرمایه بزرگ سارقانی دارد که باید مراقب آن‌ها باشیم و در این راستا تلاش کنیم تا فرزندان خود را در مسیر اهل‌بیت(ع) تربیت کنیم./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات