۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۵۶۶۴۴
عالم شیعه لبنانی:

موفقیت امت اسلام درگرو وحدت و همدلی است

عالم شیعه لبنانی با تأکید بر تقویت وحدت بین گروه‌های مختلف اسلامی، گفت: وحدت امت اسلامی رمز موفقیت دنیای اسلام در برابر جبهه استکبار است.
شیخ حمد فائز محمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمد فائزمحمد از علمای شیعه لبنانی، شب گذشته در جمع روحانیان خراسان شمالی با اشاره به نقش اندیشه امام خمینی (ره) بر امت اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) منادی وحدت جهان اسلام بودند؛ اما دشمنان که وحدت جهان اسلام را برای خود خطرناک می‌دیدند درصدد مقابله با این وحدت برآمدند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی کشورهای عربی در چندین جنگ که با اسرائیل داشتند شکست خوردند و دلیل آن هم عدم خودباوری بود؛ اما امام راحل این خودباوری را به ما یاد داد که می‌شود در مقابل کشورهای استکباری مقابله کرد و پیروز شد.

حجت‌الاسلام فائزمحمد به جایگاه ایران اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: تمام استکبار با همه توان و امکانات بسیج شده‌اند تا انقلاب اسلامی را از این تأثیرگذاری دور کنند.

وی اضافه کرد: ایثارگری‌ها و جان‌فشانی شهدا باعث این جایگاه برای ایران شده است؛ ازاین‌رو همه باید قدر این انقلاب و نظام اسلامی را بدانند.

این عالم لبنانی به تأثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مقاومت گروهای مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین به تأسی از انقلاب اسلامی نبود وضعیت الآن جهان اسلام مشخص نبود.

شیخ جمال‌الدین شبیب، عالم سنی لبنانی هم در این نشست به اهمیت وحدت مسلمین اشاره کرد و افزود: ترویج اندیشه وهابیت همان توطئه استکبار است که هدفش عدم وحدت مسلمین است.

وی به تأثیر انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد که روزی همه کشورهای اسلامی در سایه وحدت اسلام عزیز را به اوج قله افتخار برسانند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات