۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۵۶۶۷۴
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد؛

اسکان و ادامه تحصیل طلاب مناطق زلزله زده در مدرسه علمیه امام خمینی

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه از اسکان و ادامه تحصیل طلاب مناطق زلزله زده در مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه درس و بحث طلاب برقرار بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
حجت الاسلام صادق ایرانی

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به گذشت بیش از سه ماه از زلزله کرمانشاه ابراز داشت: پس از وقوع زلزله، حوزه علمیه قدیم شهرستان سرپل ذهاب تقریبا بصورت کامل آسیب دیده و تخریب شد لذا این مدرسه امنیت کافی برای حضور طلاب را نداشت.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه مدرسه جدید شهرستان سرپل ذهاب آسیب کلی ندید اما نیازمند بازسازی است که تا کنون اعتباری جهت بازسازی و تکمیل حوزه جدید تخصیص داده نشده است، تنها از محل اعتبار سفر سال 1390 رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه بررسی هایی برای بازسازی مدرسه جدید صورت گرفته اما تا امروز اعتباری برای شروع بازسازی و تکمیل مدرسه علمیه به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین نیز ساختمانی که متعلق به حوزه علمیه بود آسیب جدی دیده و باید آواربرداری و خاکبرداری این مدرسه نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه طلاب در شهرستان سرپل ذهاب مکان امنی جهت اسکان و ادامه تحصیل نداشتند خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه مناطق زلزله زده به کرمانشاه منتقل شده و در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسکان داده شدند و اساتید نیز در استادسراهای خالی شهر کرمانشاه مستقر شدند.

این مسؤول یادآور شد: خوشبختانه درس و بحث طلاب برقرار بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، در بحث امدادرسانی نیز امکانات ویژه ای برای طلاب تخصیص داده نشده و طلاب همچون دیگر افراد در مناطق زلزله زده تنها کانکس و چادر دریافت کردند و متأسفانه امداد خاصی برای هیچ طلبه ای صورت نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: طلاب از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده حضور پیدا کردند، امام جمعه محترم شهرستان سرپل ذهاب نیز از ساعات ابتدایی، کار امدادرسانی و نجات افراد زیرآوار مانده را آغاز کردند که خوشبختانه منجر به نجات برخی افراد از زیر آوار شد.

حجت الاسلام ایرانی مطرح کرد: قریب به 300 طلبه از روز پس از وقوع زلزله در قصر شیرین و سرپل ذهاب مستقر شده و به امدادرسانی و تدفین اموات مشغول شدند.

وی در ادامه با قدردانی از حضور گسترده طلاب و روحانیان از سراسر کشور در مناطق زلزله زده تأکید کرد: طلاب از نقاط مختلف از جمله مشهد، قم، تهران، اصفهان، ایلام و دیگر شهرهای کشور به کرمانشاه آمده و سازماندهی شدند و در بحث امدادرسانی و آواربرداری در مناطق زلزله زده مستقر شدند و این حضور تا بازگشت زندگی مردم به روال نسبتأ عادی تداوم داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حدود 320 طلبه در دو هفته اول در شهرستان ثلاث مستقر بودند که شاهکار کرده و با کمک مسؤولان، محوری در امدادرسانی به مردم تشکیل دادند و از 160 روستا به 148 روستا امدادرسانی کردند.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با اشاره به تداوم حضور طلاب در مناطق زلزله زده عنوان داشت: اکنون طلاب بصورت گروه های پنج نفره، ده نفره و 15 نفره در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند و در بحث مشاوره و امور مذهبی مردم مناطق زلزله زده، در حد توان اقداماتی را انجام می دهند./857/پ203/ب1

ارسال نظرات