۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۶۸۰
مدیرکل اوقاف قم مطرح کرد؛

شرکت ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن

حجت الاسلام حسینی مقدم از شرکت ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن خبرداد و گفت: آزمون پایانی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در روز ۱۰ اسفند ماه سال جاری ساعت ۸ صبح در محل برگزاری نماز جمعه قم برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون «طرح تربیت حافظان قرآن و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم» استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره اوقاف و امورخیریه برگزار خواهدشد، با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور، بیش از پنج سال است که به تربیت حافظان قرآن کریم می پردازد، گفت: این کار پنجمین سال خود را پشت سر می گذارد و امسال ششمین مرحله آن را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این طرح سهمیه استان قم در سال 1396، تحت پوشش قرار دادن 7 هزار نفر از علاقه مندان به حفظ قرآن کریم در برنامه آموزشی بود که با موفقیت مثل سنوات گذشته اجرا شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: در سال جاری اتفاق مبارکی برای برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم رقم خورد و آن ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی، مؤسسات قرانی و اداره اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تعامل و استفاده بهینه از امکانات و نیروها، آزمون پایانی طرح حفظ قرآن کریم و عترت به طور مشترک از سوی اداره اوقاف وامور خیریه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در روز 10 اسفند ماه سال جاری ساعت 8 صبح در محل برگزاری نماز جمعه قم برگزار می شود.

وی به تشریح امار شرکت کنندگان در آزمون آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: آمار کل ثبت نام کنندگان در این طرح، 9 هزار و 400 نفر است که در سال گذشته در آزمون پایانی  قرآن و عترت که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، تعداد 3 هزار نفر شرکت کرده بودند و خوشبختانه امسال با هم افزایی میان اداره اوقاف و ارشاد، شاهد رشد قابل توجه ثبت نام کنندگان در این طرح بوده ایم.

حجت الاسلام حسینی مقدم تأکید کرد: همکاری و هم افزایی میان اداره اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند نقطه آغاز خوبی در دستگاه ها و نتایج پربار آن در میان مردم باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: از مجموع شرکت کنندگان در طرح حفظ قرآن کریم، 323 نفر در آزمون حفظ کل قرآن مجید، 72 نفر در آزمون حفظ 25 جزء، 237 نفر در آزمون حفظ 20 جزء، 321 نفر در آزمون حفظ 15 جزء، 619 نفر در آزمون حفظ 10 جزء، 1926 نفر در آزمون حفظ 5 جزء و مابقی در سایر رشته های این آزمون شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموع رشته های طرح حفظ قرآن کریم 22 رشته مختلف است، گفت: این تعداد در 4 گروه حفظ قرآن کریم، مفاهیم، معارف عترت و تدبر در قرآن برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه در برگزاری این آزمون تلاش های بسیار زیادی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین مربیان و معلمان قرآنی صورت گرفته است، ابراز داشت: با ایجاد هم افزایی و تلاش مضاعف به دنبال توسعه مدارس شبانه روزی قرآن کریم در سطح استان هستیم و بنا داریم برنامه های قرآنی گسترده تری را در سال آینده در زمینه حفظ قرآن کریم برای برادران و خواهران اجرا کنیم.

همچنین در پایان این جلسه سیدمصطفی میرعرب رضی مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در استان قم با مشارکت دستگاه‌های مختلف برپا خواهد شد، اظهار داشت: این مسابقات از سوی معاونت قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش مسابقه با 21 رشته برگزار شده و در مرحله داوری قرار دارد که نتایج آن تا 15 اسفندماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پیشبرد اهداف در هفته قرآن و عترت تنظیم شده است، یادآور شد: مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در تاریخ 12 اسفندماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با سخنرانی آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت نیز در تاریخ 30 فروردین ماه همزمان با شب میلاد امام حسین(ع) با تجلیل از افراد برگزیده دنبال خواهد شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات