۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۶۸۱
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهد

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی را به بچه ها یاد دهد، گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش در کشور این است که جوانان و نوجوانان را به امر دین راهنمایی کند تا جامعه ای با فرهنگ اسلامی داشته باشیم.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: امور تربیتی از مهمترین و اساسی ترین اهدافی بوده که خداوند بر دوش پیامبران الهی خود گذاشته است.

وی افزود: انبیای الهی برای تزکیه و تربیت مردم از جانب پروردگار مامور به هدایت شده اند تا مردم را با اصول و قوانین الهی به راه خدا دعوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به خدمات ارزشمند و ماندگار شهیدان رجایی و باهنر در عرصه تربیت جامعه، ایراد کرد: شهیدان رجایی و باهنر برای تحول در آموزش و پرورش، امور تربیتی را در اولویت اول همه کارها قرار می دادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پروش حساسیت نسبت به تربیت و امور پرورشی دانش آموزان با دستورات و احکام اسلامی باید باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات مخرب اجتماعی مثل سند ۲۰۳۰ ریشه های فاسدی در تربیت جامعه دارد، اظهار داشت: این سند به وجود آوردن فساد و ناهنجاری هایی در جامعه اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: موضع گیری به موقع مقام معظم رهبری در برابر این سند ننگین بسیار ارزشمند است و مردم ایران باید قدردان زحمات رهبر انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه عمده وقت دانش آموزان در مدرسه بوده، افزود: وظیفه اصلی آموزش و پرورش در کشور این است که جوانان و نوجوانان را به امر دین راهنمایی کنند تا جامعه ای با فرهنگ اسلامی داشته باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان تاکید کرد: مسؤولیت و مدیریت خانواده ها در امور تربیتی فرزندان، یکی از مهمترین وظایف پدران و مادران به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی را به بچه ها یاد دهد، اظهار داشت: امور تربیتی دانش آموزان را نباید با تربیت بدنی آنها مخلوط کرد و تربیت روحی و اسلامی باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به مسائل خانواده و مشکلات اجتماعی که روی تربیت بچه ها اثر دارد، گفت: نحوه تربیت فرزندان باید با احکام و دستورات اسلامی باشد./۹۷۰۷/ت303/ب1

ارسال نظرات