۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۷۹۰
امام جمعه بابلکنار:

بی توجهی به اقشار محروم آفت انقلاب است

حجت الاسلام بابائیان با تاکید بر توجه مسؤولان به مردم و مشکلات آن ها، گفت: زندگی اشرافی برخی از مسؤولان در جامعه اسلامی بسیاری از مردم به ویژه حقوق بگیران و طبقه ضعیف جامعه را آزرده می کند و مسؤولان باید از این رفتار اجتناب کنند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امشب در جمع مردم شهر مرزیکلا در مسجد جامع این شهر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کم کاری های صورت گرفته در خصوص اجرای عدالت در کشور، گفت: موانع متعددی در اجرای صحیح و کامل عدالت در جامعه وجود دارد و حتی این مهم با همه تلاش های صورت گرفته از سوی امیرالمومنان(ع) در جامعه آن روز اجرا نشد.

وی افزود: برخی از مسؤولان و افراد با نفوذ در کشور با توجه به جاذبه مادی دنیا، دچار لغزش شدند و در مسیر اجرای عدالت به ویژه فرصت های برابر در حوزه اقتصادی در کشور موانع ایجاد کردند.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به توجه ویژه امام راحل به قشر ضعیف جامعه، تصریح کرد: محرومان و اقشار ضعیف جامعه سرمایه های اصلی انقلاب اسلامی هستند که هم در شکل گیری انقلاب و هم مقابله با خطرات انقلاب اسلامی نقش مهم  و اصلی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: بی توجهی به اقشار ضعیف خطر مهم و آفت انقلاب است و باید این مهم از سوی مسؤولان برای عدالت در همه شئون در نظام اسلامی دقت کنند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که اشرافی گری در اسلام مذموم است، اظهار داشت: مسابقه تجمل گرایی در جامعه اسلامی و مانور اشرافیت با ماشین های لوکس گران قیمت خارجی و خانه های آنچنانی در کنار جامعه ای با اکثریت قشر ضعیف قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: زندگی اشرافی برخی از مسؤولان در جامعه اسلامی بسیاری از مردم به ویژه حقوق بگیران و طبقه ضعیف جامعه را آزرده می کند و مسؤولان باید از این رفتار اجتناب کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر مقابله جدی با فساد در نظام اسلامی، گفت: فساد برخی از مسؤولان و افراد با نفوذ یکی از عوامل مهم شکاف طبقاتی در کشور است و بر اساس سیره مولای متقیان باید مسؤولان فاسد در نظام اسلامی رسوا شوند.

وی افزود: باید با جدیت با مسؤولی که خائنانه مسؤولیت را طعمه ای برای رسیدن به منافع خود و اطرافیان می داند، برخورد شود تا افراد دیگر جرات دست اندازی به بیت المال و سوء استفاده از موقعیت خود در نظام اسلامی را پیدا نکنند.

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از عدم برکناری برخی از افراد مساله دار در برخی از مسندهای اجرایی در کشور، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، مردم و دلسوزان انقلاب از این وضعیت ناراحت هستند و باید هر چه زودتر و به صورت جدی با مفسدان برای تطهیر چهره نظام، برخورد جدی شود.

امام جمعه بابلکنار حضور مسؤولان در جمع مردم و پاسخگویی به آن ها را به ویژه در نمازجمعه از سنت های مهم اسلام دانست و تصریح کرد: مسؤولان بدون واسطه پای دردل مردم بنشینند و با روحیه جهادی و انقلابی برای رفع مشکلات آن ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: مسؤولانی باید در مسند کار قرار گیرند که مدیریت جهادی داشته باشند و خدمت به مردم را عبادت بدانند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که فاصله گرفتن مسؤولان را موجب ناراحتی مردم بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر مدیران به جای پاسخگویی به عملکرد خود، از رادار محو شده اند و حتی در رسانه ها نیز مطالبات مردم را بی پاسخ می گذارند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات