۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۵۶۸۳۴
با حضور مقامات کشوری؛

کنگره سردار شریفی، شهید شاخص فرهنگیان کشور برگزار شد

کنگره ملی ۳۰۵ شهید معلم استان خوزستان و شهید شاخص فرهنگیان کشور در اهواز برگزار شد.
سردار شهید حبیب شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کنگره ملی 305 شهید معلم استان خوزستان و شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال 96، پیش از ظهر امروز با حضور سردار افشار، رئیس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، مرادی، مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان، آیت ‌الله محسن حیدری، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، مدیرکل آموزش و‌پرورش استان، خانواده ‌های شهدا و مردم ولایت‌ مدار اهواز در سالن اجتماعی امام خامنه برگزار شد.

در این کنگره محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان  با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال نابودی تمدن شیعی و اسلامی ایران است، خاطرنشان شد: معرفی رسالت شهدا و از خودگذشتگی شان به نسل امروز وظیفه ای است که بر دوش همگان قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تمدن اسلامی از بین نخواهد رفت، عنوان داشت: آسیب پذیری تمدن اسلامی زمانی است که فرزندان درک و فهم امثال حبیب شریفی را نداشته و در آن مسیر حرکت نکنند.

در این کنگره که امسال بنام معلم خوزستانی شهید حبیب شریفی نامگذاری شده است؛ از تمبر یادبود سردار حبیب شریفی شهید شاخص کشور در کنگره ۳۰۵ شهید فرهنگی به همراه کتاب حبیب خدا که دربردارنده زندگی نامه شهید بزرگوار است، رونمایی شد.

همچنین در این کنگره از کتاب پرواز تا بیکران که شرح احوال نخستین معلم شهید مدافع حرم شهید رضا مولایی است، رونمایی شد و از خانواده شهیدان حبیب شریفی و رضا مولایی تجلیل به عمل آمد.

در این کنگره، سرود سردار حبیب شریفی از سوی گروه سرود هنرستان شهدا خرمشهر اجرا شد و سپس صحنه هایی از دوران اسارت شهید بزرگوار که از زبان همسرشان نقل شده است، از سوی تئاتر پردازان خوزستانی برای حاضران در معرض دید قرار گرفت.

خاطره گویی همرزمان شهید حبیب شریفی از دیگر محورهای برنامه بود.

لازم به ذکر است؛ شهید حبیب شریفی زاده شهرستان سوسنگرد است که پیش از انقلاب اسلامی معلم دبیرستان مدارس حمیدیه و پیشگام در فعالیت ‌های انقلابی بود؛ این شهید بزرگوار در هفتم مهرماه 1359 در جاده سوسنگرد - اهواز به محاصره نیروهای بعثی قرار گرفت که به همراه هسرشان پس از جراحت شدید به چنگ نیروهای بعثی افتاد و فردای همان روز به شهادت رسید./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات