۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۵۶۸۷۰
امام جمعه بجنورد:

فعالیت‌های قرآنی باید فراتر از جداول حزبی و سیاسی تداوم یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مفاهیم قرآنی فراتر از جداول سیاسی و حزبی است، گفت: جوانان قرآنی باید بدون توجه به جو سیاسی و حزب‌بازی‌های موجود در کشور به امر تعلیم مفاهیم و مبانی قرآنی بپردازند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار محمدعلی خواجه پیری دبیر کارگروه قرآن قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص)، اظهار داشت: فضای قران فضایی لطیف است و هر کس در این مسیر گام بردارد روحش تلطیف می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کس در پرتو عنایات قرآن قرار گیرد در همین دنیا اجر و پاداش خود را به دست می‌آورد، افزود: حرکت در مسیر قرآن تضمین‌شده بوده و تنها دولتی که ماندگار است دولت قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: منسجم کردن نیروهای قرآنی و برنامه دادن به فعالیت‌های قرآنی آن‌ها کاری اساسی و ضروری است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مفاهیم قرآنی فراتر از جداول سیاسی و حزبی است، افزود: جوانان قرآنی باید بدون توجه به جو سیاسی و حزب‌بازی‌های موجود در کشور به امر تعلیم مفاهیم و مبانی قرآنی بپردازند.

وی تصریح کرد: اگر عده‌ای تربیت شوند و در راه آموزش تعالیم و علوم قرآنی قرار گیرند و صادقانه کار کنند، مردم با اعتماد کامل به سمت آن‌ها می‌آیند و در یادگیری مبانی و مفاهیم قرآن تلاش خواهند کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، اظهار کرد: جامعه قرآنی باید به نهادهای ولایی نظیر نهاد امامت جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه متصل باشند و این نهادها را پشتیبان فعالیت‌های خود بدانند.

وی تأکید کرد: جوانان انقلاب و پای‌کار نظام اسلامی باید حمایت شوند و در مقابل نیروهای قرآنی و انقلابی هم نباید در فضای لغزنده سیاسی و درگیری‌های احزاب و گروه‌ها مشغول شوند و از کارهای قرآنی و فرهنگی غافل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کسی که پیام‌رسان آیات قرآن است باید فراتر از تعصبات قومی، بومی و سیاسی فکر و عمل کند، اظهار کرد: قرآن همواره حرف‌های جدید دارد و به همین دلیل اگر به قرآن وصل شویم جامعه به نشاط اجتماعی خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: اگر زمینه حضور و فعالیت جوانان و نوجوانان در حوزه قرآن و عترت فراهم شود، دیگر جامعه به سمت ابتذال‌های کنونی نخواهد رفت.

وی اضافه کرد: به‌ظاهر جوانان و نحوه پوشش آن‌ها نباید اکتفا کرد؛ بلکه باید به فطرت پاک آن‌ها توجه داشت و آن‌ها را جذب قرآن کرد./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات