۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۶۹۰۵
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

وظیفه روحانیت در فضای مجازی مقابله با دین زدایی و عفت زدایی است

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که وظیفه مهم روحانیان و دلسوزان فرهنگ دینی در جامعه مقابله با دین زدایی و عفت زدایی در فضای مجازی است، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی با طرح و اشاعه شبهه های مختلف به دنبال انحراف جوانان و دریدن پرده های حیا در آن ها است.
حجت الاسلام حسین تقی پور در همایش ائمه جمعه حجت الاسلام حسین تقی پور در همایش ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) امروز در همایش نمازجمعه، قرارگاه فرهنگی و فضای مجازی با حضور ائمه جمعه مازندران در بابلسر، به ضرورت شناخت تهدیدها و آسیب های فضای مجازی، گفت: امامان جمعه اهتمام ویژه ای به بهره گیری از فرصت فضای مجازی و دفع تهدیدهای آن داشته باشند.

وی با بیان دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه فضای مجازی، افزود: مقام معظم رهبری بارها فضای مجازی را یک فضای رو به رشد بیان فرمود که نمی توان به بهانه تهدیدهای ناشی از آن، به حذف با این جریان رو به رشد پرداخت.

امام جمعه گتاب به یکی از تهدیدهای ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه مهم روحانیان و دلسوزان فرهنگ دینی در جامعه مقابله با دین زدایی و عفت زدایی در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی با طرح و اشاعه شبهه های مختلف به دنبال انحراف جوانان سالم جامعه ما و دریدن پرده های حیا در آن ها است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که ابزار فضای مجازی یک فرصت حداکثری به ما می دهد، تصریح کرد: تبادل اطلاعات در میان مردم به مدد پیام رسان ها در فضای مجازی و میلیون ها کاربر و فعال در عرصه سایت ها به اندازه یک پلک بر هم زدن شده است و سرعت انتقال مفاهیم در این بستر یکی از علل تهدید و فرصت آن می باشد.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص فعالیت کاربران ایرانی در فضای مجازی، گفت: بر اساس پیش بینی مراکز استراتژیک، ایران تا چند سال آینده در جایگاه ششم زندگی دیجیتالی در سطح دنیا قرار می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به بیان تنوع کاربران فضای مجازی در سطح جامعه ایران، افزود: در بسیاری از کشورهای غربی به دلیل نگرانی اثرهای سوء فضای مجازی بر روی کودکان، استفاده آن ها از این فضا را محدود کرده اند اما در ایران شاهد حضور همه سنین در این عرصه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما فضای مجازی دارای ولنگاری مشهودی است و دولت در این زمینه وظیفه حاکمیتی خود را اعمال نمی کند.

حجت الاسلام تقی پور مسؤولیت نظارت و کنترل فضای مجازی را در برخی از کشورهای غربی مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته غربی مدیریت راهبردی فضای مجازی توسط نیروهای مسلح و بالاترین سطوح نیروهای امنیتی است اما در ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت بسیار زیاد، این مسؤولیت را به شورایی به نام شورای عالی فضای مجازی محول فرموده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای عالی فضای مجازی آنچنان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به وظیفه خود در این عرصه عمل نمی کند و معظم له بارها گلایه خود را از جدی نگرفتن و تصمیم سازی در این عرصه اعلام فرمودند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات