۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۹۱۷
امام جمعه گلوگاه:

دولت فضای مجازی را برای کاهش آسیب های آن مدیریت کند

استاد حوزه و دانشگاه مدیریت فضای مجازی را از سوی حاکمیت بسیار مهم بیان کرد و گفت: نباید فضای مجازی رها شود زیرا در این بستر تهدیدها و آسیب های جبران نشدنی به ویژه در عرصه نظام تربیتی در جامعه به بار می آید.
سید ابراهیم میراحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه امروز در همایش ائمه جمعه مازندران با عنوان نمازجمعه قرارگاه فرهنگی و فضای مجازی در بابلسر با بیان سیر تکاملی انسان در بستر تاریخ با گسترش امکانات و دانش، گفت: انسان ها در طول تاریخ رو به تکامل قرار گرفته اند و علاقه بسیار زیاد انسان به ارتباط با دیگران سبب شکل گیری دانش و دستاوردهای نوین در این عرصه شده است.

وی افزود: فضای مجازی جدیدترین فناوری در عرصه ارتباط میان آحاد جامعه بشری است که سرعت تبادل اطلاعات در آن به اندازه باورنکردنی افزایش یافت.

استاد حوزه و دانشگاه مدیریت فضای مجازی را از سوی حاکمیت بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: نباید فضای مجازی رها شود زیرا در این بستر تهدیدها و آسیب های جبران نشدنی به ویژه در عرصه نظام تربیتی در جامعه به بار می آید.

وی تاکید کرد: بومی سازی نرم افزارها و زیر ساخت های فضای مجازی تا اندازه بسیار زیادی در کاهش آسیب های فضای مجازی موثر است و دولت از ظرفیت نخبگان بومی و نیروهای جوان تحصیل کرده در این عرصه استفاده کند.

حجت الاسلام میراحمدی تولید محتوای مناسب را در فضای مجازی دیگر کارکرد برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی بیان و تصریح کرد: مقابله با برخی تهدیدهای فضای مجازی نیاز به اراده دولت برای خودکفایی در این عرصه و حمایت از تولید کنندگان و فعالان فرهنگی در عرصه فضای مجازی است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگی به ویژه عرصه فضای مجازی با آموزش و پرورش هم افزایی و همکاری در این عرصه داشته باشد تا آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها بازگو شود.

امام جمعه گلوگاه هرگونه آسیب ها بر اثر بستر فضای مجازی را غیرقابل جران عنوان کرد و گفت: رها کردن عرصه فضای مجازی و نگاه اخلاق گرایانه صرف به شناخت کاربران در این عرصه که متاسفانه در دولت طرفدارانی دارد، نمی تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی که امروز کاربران فضای مجازی و بازی های شبکه ای در بستر این فضا هستند، نمی توانند تصمیم درستی بگیرند و لازم است این فضا برای آن ها مدیریت شود.

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم اهتمام، کار و تلاش هوشمندانه در عرصه فضای مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی با اتخاذ تصمیم های درست و اجرایی شدن این تصمیم ها می تواند یک فرصت بسیار مهم در این برهه از تاریخ برای اشاعه فرهنگ دینی به دست بیاورد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات