۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۹۳۶
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تنها راه حل مشکلات اقتصادی دل بریدن از کشورهای خارجی است

قوامی با بیان اینکه واردات بی رویه کارخانه‌های خارجی را آباد و مشکلات اقتصادی را برای مردم ما به ارمغان می‌آورد، گفت: تنها راه حل مشکلات اقتصادی توجه عمیق، دقیق و عملیاتی ساختن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دل بریدن از کشورهای خارجی است.
هادی قوامی

هادی قوامی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت در راستای عملیاتی کردن شعار سال، گفت: متاسفانه دولت در عملیاتی کردن شعار سال توفیقی نداشته علت آن هم این است که دولت باور محکمی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد، از طرف دیگر مشکلاتی در اجرا وجود دارد که باعث کم‌توجهی دولت به شعار سال شده است.

وی افزود: حضرت آقا در آغاز سال جاری در حرم مطهر رضوی فرمودند واردات اجناسی که مشابه داخلی دارند حرام شرعی و قانونی است؛ مسؤولان کشور به عنوان یک مسلمان و کسی که فتوا برایشان اهمیت دارد، باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را محور کارها و تصمیمات خود قرار می‌دادند اما متاسفانه شاهد بودیم که با گذشت سه چهار ماه از سال آمار واردات بر صادرات پیشی گرفت.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش واردات، ابراز کرد: بر اساس آمار 6 ماه، 9 ماهه و تقریبا آمار کل سال واردات بر صادرات پیشی گرفت و مشکلاتی در بازار ارز ایجاد شد و قیمت ارز از حدود 3500 تومان به 5000 تومان افزایش پیدا کرد.

قوامی در ادامه تصریح کرد: ما گزارشی را به صحن علنی ارائه کردیم که نشان می‌داد دولت 1 میلیارد و 300 میلیون دلار هزینه کرده برای چند قلم کالایی که امکان تولید داخلی آن وجود داشت بنابراین این پول هنگفت که دولت از کشور خارج کرده کارخانجات خارجی را آباد کرده و برای آنها اشتغال و برای مردم کشور خودمان مشکل اقتصادی ایجاد کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که کشور جمهوری اسلامی ایران دارد تنها راه حل مشکلات اقتصادی توجه عمیق، دقیق و عملیاتی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به دست‌های پرتوان داخلی و وابسته نکردن اقتصاد کشور به کشورهای خارجی است./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات