۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۹۶۴
امام جمعه بجنورد:

الگوی مدیریت اسلامی باید بتواند دنیا را متوجه اسلام ناب کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید الگوی جدید مدیریت یعنی حکومت اسلامی را به‌گونه‌ای به دنیا نشان دهیم که رغبت و میل دنیا را به سمت اسلام ناب متوجه کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان استانی، با اشاره به اهمیت خدمت شایسته به ملت، اظهار کرد: در این نظام خدمت کردن افتخار و عبادت است چون چشم همه دنیا به خدمات نظام اسلامی به مردم است.

وی تصریح کرد: باید الگوی جدید مدیریت یعنی حکومت اسلامی را به‌گونه‌ای به دنیا نشان دهیم که رغبت و میل دنیا را به سمت اسلام ناب متوجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: لازم است سبک زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که زندگی غرب نتواند ما را در خود هضم کند؛ البته از سوی دیگر قدرت دفع خود را کاهش داده و جذب را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر تأکید می‌کند به مردم از هر نوع، نگاه مثبت داشته باشید فرقی نمی‌کند مسلمان یا کافر باشند؛ زیرا یا برادر دینی شما بوده و یا انسان هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر مدیریت ریلی و دوری از مدیریت دیمی، افزود: نباید با رفتن و آمدن یک نفر برنامه‌ها از ریل خارج شود؛ ازاین‌رو باید در مدیریت ریل‌گذاری کنیم و دیمی کار نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هر مدیری که می‌آید ریل‌گذاری کند و مدیر بعدی این راه را ادامه دهد؛ یعنی مدیریت به شکلی باشد که یکی پس از دیگری نقص‌ها را برطرف کرده و کار به‌صورت زنجیروار انجام شود.

وی تصریح کرد: مدیران باید به‌صورت کلان ریل‌گذاری کرده و برای کارهای مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند تا راه پیدا شده و رهروان هم بدانند که باید چه کار کنند و راه را برای آیندگان هموار کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: اگر مدیریت‌ها و کارها بر اساس ریل‌گذاری انجام شود بدون شک بخش اعظمی از مشکلات و نابسامانی‌ها در عرصه خدماتی و اجرایی مرتفع می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات