۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۵۷۰۳۲
دادستان کل کشور هشدار خبر داد؛

فعالیت شبکه های نفوذی برای ایجاد اخلال و سودجویی در کشور

حجت‌ الاسلام منتظری با بیان این که عده ای با ایجاد شبکه هایی به دنبال پر کردن جیب خود و خالی کردن بیت المال هستند، گفت: دستگاه قضا با جدیت با این عوامل برخورد خواهد کرد.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان با بیان این که هر انجام هر کاری باید مبتنی بر دو اصل علم و دانش و عقل و اندیشه باشد، گفت: نباید کاری را بدون تدبیر و اندیشه انجام دهیم.

وی بیان این که در یک جامعه دینی همه امور باید بر اساس اصول و تخصص دنبال شود، افزود: باید در انجام کارها خط و مشی ما بر دانش و تدبیر استوار باشد.

مدافع و سنگردار حقوق مردم هستیم

حجت الاسلام منتظری با تأکید براین که ما مدافع و سنگردار حقوق مردم در مقام قضاوت، ایجاد امنیت، حفظ حقوق عمومی و عدالت گستری هستیم، بیان داشت: عدم وجود دانش و تدبیر موجب بروز خسارت در جامعه خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان این که فعالیت در مجموعه دستگاه قضا از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید با دانش قضایی، تدبیر و دور اندیشی به تکلیف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام منتظری از دادستان به عنوان پیشانی دستگاه قضایی یاد کرد و با بیان این که بیش از 360 وظیفه بر عهده دادستان است، افزود: یک دادستان باید دانش قضایی، تدبیر و دوراندیشی را سرلوحه امور محوله خود قرار دهد و یک دادستان به عنوان رییس دادسرا نقش بسیار مهمی در فرآیند رسیدگی قضایی به یک پرونده بر عهده دارد.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با تأکید براین که دادستان باید مدافع حقوق عامه باشد، افزود: تاکنون 170 قانون عمومی استخراج شد که همه این موارد از وظایف دادستان ها است.

وی با بیان این که ضابطان تحت نظر دادستان باید عمل کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه های انتظامی و امنیتی که نقش ضابط را دارند تحت ریاست دادستان در حوزه ضابط بودن قرار دارند و حتی اجازه ضابطان در گرو داشتن کارت ضابطان بوده که از سوی دادستان کل صادر می شود و این نشان دهنده اهمیت جایگاه دادستان در جامعه اسلامی است.

دستگاه های اجرایی به وظایف خود به خوبی عمل کنند نیازی به ورود دستگاه قضا نیست

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر دستگاه های اجرایی به وظایف و رسالت خود به خوبی عمل کنند دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی نیست، تصریح کرد: باید مدیران به تکالیف خود به خوبی عمل کنند تا دستگاه قضایی ورود پیدا نکند .

حجت الاسلام منتظری با بیان این که در حال حاضر دشمنان از راه اقتصاد تلاش می کند به نظام اسلامی ضربه وارد کند، افزود: دستگاه قضا در تلاش است با همراهی دیگر دستگاه های اجرایی کشور در زمینه ارتقای سطح خدماتی که به اقتصاد مقاومتی باز می گردد بیشتر ورود پیدا کند.

برخورد جدی دستگاه قضا با عوامل کند کننده اجرای اقتصاد مقاومتی

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که دستگاه قضا با خائنانی که با نفوذ در کشور به دنبال جلوگیری و یا کند شدن اجرای اقتصاد مقاومتی هستند برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: عوامل نفوذی وابسته به خارج و همچنین عوامل نفوذ داخلی اختاپوسی را برای سودجویی های کلان در کشور به وجود آوردند که باید از بین بروند.

وی با تأکید براین که عده ای با ایجاد شبکه های سودجو و منفعت طلب به دنبال پر کردن جیب خود و خالی کردن خزانه و بیت المال هستند، بیان داشت: دستگاه قضا در این خصوص با جدیت ورود پیدا می کند و با این عوامل برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که هدف دشمن گرفتن امنیت از کشور است و در این بخش سرمایه گذاری های گسترده ای انجام می دهد، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که ما چشم فتنه را کور خواهیم کرد و اجازه ورود خائنان  را به کشور نخواهیم داد.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان این که ما به عنوان مجموعه های فعال در کشور باید مکمل یکدیگر باشیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان اجرایی در مقام اجرا باید به درستی عمل کنند تا دستگاه قضا ورود پیدا نکند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به این که ظرفیت های مناسبی برای کارآفرینی در سطح کشور وجود دارد که دادستان ها برای توسعه و خدمت به کشور آماده هستند، افزود: دادستانی ها کاملاً آمادگی دارند تا با کمک دیگر مسؤولان به اقتصاد کشور کمک کنند و مانع سنگ اندازی سودجویان و خائنین در این کشور شوند./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات