۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۵۷۰۶۹
استاد حوزه علمیه:

امیدواری به غرب خلاف انقلابی‌گری است

حجت‌الاسلام اسدی گفت: کسانی که داعیه مسلمانی دارند؛ اما در عمل چشم و گوش و ذهن و فکرشان به این است که دستی از غرب بیاید و کاری بکند و قانون‌های غربی را الگوی اداره نظام می‌دانند و دل درگرو بیگانگان دارند غیرانقلابی به شمار می‌آیند.
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه خراسان، امروز در گفتمان دینی که با موضوع انقلاب اسلامی در بجنورد برگزار شد، به تبیین هشدار امام راحل مبنی بر لزوم جلوگیری از افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان پرداخت.

وی افزود: در این هشدار دو نکته اساسی به چشم می‌خورد؛ نخست شناسایی جریان‌ها و افراد؛ یعنی انگیزه‌های کسان و گروه‌ها را تحلیل کنید که آیا برای خدمت به مردم به میدان آمده‌اند یا برای فرصت‌طلبی و چیدن میوه از بوستان انقلاب و حال آن‌که در آبیاری و پاسداری انقلاب هیچ نقشی نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه نکته دوم مجال و میدان ندادن به چنین اندیشه و کسانی است، ادامه داد: ماندگاری انقلاب و گسترش آن بستگی به نیروهای انقلابی دارد.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای انقلابی در میدان نباشند و مجالی برای رخنه نااهلان به درون نظام انقلابی پیدا بشود، انقلاب از حرکت باز می‌ماند و رو به افول می‌رود.

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو امام مجال ندادن به ناشایستگان و پس نزدن صاحبان اصلی انقلاب را دو وظیفه و رسالت مهم انقلابیان ذکر کرده و فرموده است: «مسؤولین صاحبان اصلی انقلاب را به بهانه‌های بی‌اساس پس نزنند تا به جای آنان کسانی را که وارثان رژیم گذشته و وابستگان فکری به آنان هستند جایگزین سازند.»

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: فرد مکتبی و انقلابی یعنی کسی که اسلام را به‌عنوان دین زندگی، دین قانون، دین حکومت و مدیریت و دین اداره جامعه در تمام شؤون سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پذیرفته است.

وی اظهار کرد: بر این اساس بسیاری از دین‌داران و مسلمانانی که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و دین را به‌عنوان یک مسأله تشریفاتی باور کرده‌اند و در عمل چشم و گوش و ذهن و فکرشان به این است که دستی از غرب بیاید و کاری بکند و قانون‌های غربی را الگوی اداره نظام می‌دانند و دل درگرو بیگانگان دارند غیرانقلابی به شمار می‌آیند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات