۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۷۱۲۲
آیت الله طبرسی:

تفکر اشرافی گری برخی مسؤولان با آرمان های انقلاب در تضاد است

نمایند ولی فقیه در مازندران اشرافی گری را یک آسیب جدی برای انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وجود تفکر اشرافی گری در میان مسؤولان کشورمان با آرمان ها و ارزش های اصلی انقلاب و نظام اسلامی در تضاد است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق سیره اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: باید ضمن شناخت دقیق، سیره این بزرگان را در زندگی خود وارد کنیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه دینی و معنوی به پیروزی رسید و شکل گرفت، بیان داشت: اگر امروز این نظام همچون خورشیدی در جهان می درخشد به بهره مندی این نظام از معارف اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اهل بیت(ع) سراسر خیر و خوبی را برای بشریت نشان دادند، تصریح کرد: اما متأسفانه بشر امروز به دلیل کج فهمی از این معارف ناب فاصله گرفت و خود را در باتلاق گمراهی گرفتار کرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند حضرت فاطمه زهرا(س) در میان ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: شناخت چنین شخصیت بزرگی به همین آسانی نیست بلکه می توان گفت تاکنون کسی نتوانسته جایگاه واقعی این بانوی ارزشمند جهان را درک کند.

وی با اشاره به این که امروز با این وضعیت عفاف و حجاب جامعه شرمنده حضرت زهرا(س) هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز جامعه ما از معارف و سیره فاطمی فاصله گرفته است که باید بیشتر سیره آن بانو در جامعه به ویژه در میان بانوان ترویج شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت ایران پیرو ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ این کشور با بندوباری و فساد سازگاری ندارد و دشمنان باید بدانند ایران اسلامی و مردم این کشور پاکی و طهارت ائمه اطهار را الگو رفتاری خود قرار دادند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز نگاه مادی در جامعه هر روز افزایش پیدا می کند، بیان داشت: نباید دنیازدگی ایمان و اعتقاد ما را سست کند و از بسیاری ارزش های دینی غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به مسأله عدالت به عنوان یکی از محوری ترین وظایف حکومت های اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی با هدف برپای قسط و عدالت در این کشور پایه گذاری شد، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما در این بخش ضعف هایی داریم که باید جبران شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان باید دغدغه بیشتری نسبت به برقراری عدالت در جامعه داشته باشند، افزود: نباید فرهنگ حمایت و نگاه به یک قشر خاص در این کشور نهادینه شود و گسترش پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه در این کشور از حقوق یکسان و برابر برخوردار هستند، تصریح کرد: نگاه مسؤولان به قشر کم درآمد و محروم جامعه باید بیشتر از دیگر اقشار باشد.

آیت الله طبرسی، برقراری عدالت را یکی از شاخصه های مهم حکومت علوی و نبوی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان کشور در خط مقدم تحقق این مسأله مهم هستند و نباید از انجام آن شانه خالی کنند.

نمایند ولی فقیه در مازندران، اشرافی گری را یک آسیب جدی برای انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: وجود تفکر اشرافی گری در میان مسؤولان کشورمان با آرمان ها و ارزش های اصلی انقلاب و نظام اسلامی در تضاد است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان نباید کم کاری و ضعف خود را به گردن دیگران بیاندازند، خاطرنشان کرد: دولت و مسؤولان ذی ربط کشور باید پاسخگوی کمبودها و نقاط ضعف در بخش های مختلف کشور باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه توطئه و دشمنی های آمریکا و هم پیمانانش علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که این دشمنی ها همچنان وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه تلاش اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اسلامی شکست خورد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آمریکایی ها دشمن درجه یک ملت ایران هستند و هر روز به بهانه ای جدید علیه این ملت و نظام توطئه می کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند و دیگر به غربی ها اعتماد نکنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات