۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۱۲۳
استاد اخلاق حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی متصل خواهد شد

استاد اخلاق حوزه علمیه با اذعان به اینکه امروز کسی را مانند رهبری در کشور نداریم، گفت: یقیناً انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی(عج) متصل خواهد شد.
مهدي احدي مهدي احدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک شب گذشته با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسؤولان، روحانیان، طلاب حوزه و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدي احدي استاد درس خارج حوزه در اين مراسم با استناد به احادیث کتاب امالی شیخ مفید گفت: بیانات اهل بیت متعلق به همه زمانها و همه مکانها است و باید آنها را سرمشق زندگی خود قرار داد.

وی با بیان اینکه شهید حججی جرعه علم را در برابر غیظ دشمن نوشید، گفت: او همچنین به خانواده اش جرعه جزع و فریاد را نوشاند و از آنها خواست تا صبور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با ابراز اینکه براي حججي شدن نيازمند خروج از هواي نفس هستيم، افزود: نفس باید مرعوب عالم شود، بی حجاب و اراذل و اوباش گرفتار نسبت الشیطان هستند، کسی که گرفتار نسبت الرب باشد؛ تلاش او مرضی خدا است و در بالاترین درجه جهاد می کند.

وی ادامه داد: قطره خونی که از کسی برای خدا ریخته می شود همانا او منتسب به خدا می شود، اشکی که در دل شب ریخته می شود محبوب خدا و منتسب به او می شود.

استاد اخلاق با ذکر خاطره ای از آیت الله بهجت به نقل از علامه قاضی، نور چشم مخفی شده در آدمی را در سه چیز دانست و اظهار کرد: نماز شب، شهادت در راه خدا، و حضور قلب در نماز از جمله آنهاست، اهل نمازشب، نفس پاک و باطن خدایی دارد.

وی با توصیه به پناه بردن به خدا از نفسی که تمامی ندارد، خواستار رجوع مؤمنین به اساتید علم و اخلاق شد و گفت: طلاب محترم باید مزاج مردم را عوض کنند، باید بسیار مواظبت کرد، عارف دنبال کسب چشم برزخی نیست بلکه به دنبال تغییر مزاج است.

عضو هيأت علميه جامعة المصطفي العالميه با بیان اینکه عده ای هستند که نذر می کنند تا خیرات دهند یا وقف کنند، اذعان کرد: اما شهدا نذر داشتند که شهید شوند، نورانی بودن شهدا هم از این است که آنها زیباترین اعمال را داشته اند.

وی به نقل از حدیثی از امام صادق(ع) خواستار دوری کردن از کسانی که اهل قرآن نیستند بلکه اهل غیبت هستند، شد و تصریح کرد: اگر به کمال عقل فکر نکنی به جایی نمی رسی، کسی که به کمال عقل می رسد می خواهد با قوم صالح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اذعان به اینکه امروز کسی را مانند رهبری در کشور نداریم، ابراز کرد: نباید خون به دل ایشان شود و موجبات اذیت ایشان را فراهم آورد، در قیامت حتی طلبه هم ممکن است کور محشور شود چرا که آیات را دیده ولی به آن عمل نکرده است.

این مفسر قرآن در پایان به نقل از بزرگان دین اظهار کرد: یقیناً این انقلاب به انقلاب مهدی(عج) متصل خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد ‌جواد موسوی درچه‌ای قاری بین المللی قران کریم به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم پرداخت.

یادآور می شود شهیدان رجبعلی اسلامی خوزانی، سید علاء ضیاء و محمد ناصر رحیمی سه شهید طلبه و روحانی شهرستان قرچک می باشند./804/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات