۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۵۷۱۳۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

ترویج فرهنگ وقف لازمه ریشه کن کردن فقر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بر اهمیت ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: برای ریشه کن کردن فقر نیازمند ترویج فرهنگ وقف هستیم.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت وقف در جامعه بیان کرد: تبیین و ترویج فرهنگ وقف امری ضروری برای کم کردن فاصله طبقاتی در جامعه و ریشه کن کردن وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 103 مورد وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: ارزش این موقوفات 8 میلیارد تومان است.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه ایجاد موقوفات جدید و هدایت نیت واقفان در اولویت برنامه های اوقاف قرار دارد، اظهار داشت: در راستای نهادینه سازی این مهم ترویج فرهنگ وقف در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه های تبلیغی و خیمه های معرفتی که در بقاع متبرکه دایر می شود، مبلغان در یک غرفه به صورت اختصاصی در حوزه وقف فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از طرح شناسنامه‌ دار کردن موقوفات خبر داد و افزود:  هدف از شناسنامه دار کردن موقوفات شناسایی موقوفات و هر رقبه مربوط به کدام شهرستان است، اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان موقوفات به صورت صدرصد شناسنامه دار شده اند، گفت: با این اقدام که در اوقاف سراسر کشور مورد توجه قرار دارد، می توان تعداد موقوفات و رقبات هر استان را اعلام کرد.

حجت الاسلام خاکباز اجرای نیت واقفین را بسیار ضروری خواند و گفت: در اوقاف لرستان به هرگز برخلاف نیت واقف اقدامی نخواهد شد و برای رفع مشکلات جامعه باید نیت واقف را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرد./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات