۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۵۷۱۷۹
امام جمعه مشهد اردهال:

صبر در مقابل مشكلات يكي از راه هاي كاهش طلاق است

امام جمعه مشهد اردهال كاشان گفت: يكي از راه هاي كاهش طلاق در جامعه اسلامي تحمل و صبر و بردباري زن و مرد در مقابل مشكلات است و زن و شوهر با كوچكترين مشكلي راه حل را طلاق ندانند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي جمعه شب در مراسم عزاداري حضرت ام البنين و تكريم از مادر شهدا كه در مسجد جامع روستاي علوي مشهداردهال كاشان برگزار شد، گفت: حضرت ام البنين به گونه يا زندگي كرد كه رضايت اميرمومنان(ع) را به خودش جلب كرد و از او راضي بودند.

وي افزود: پيام حضرت ام البنين به زنان مسلمان ايران  اين است كه هوشيار و آگاه باشيد كه جبهه امروز جبهه در خانه و گوشي هاي همراه و فضاي آلوده مجازي است و بايد رزمنده و بيدار باشيد و نگذاريد خون حضرت ابوالفضل پايمال شود.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان در ادامه با اشاره به اينكه در روايات به چند گروه از زنان اشاره شده است كه عذاب قبر ندارند، گفت: آن گروه از زناني كه در تنگدستي شوهران خود صبر مي‌كنند و معترض نيستند عذاب قبر ندارند.

حجت الاسلام سليماني اردهالي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، زناني كه چنين ويژگي دارند عذاب قبر ندارند و ثواب يك ميليون شهيد برايشان منظور مي شود و اين درحالي است كه مقام شهادت نيز مقام والايي است كه شهيد تا 70 هزار نفر را شفاعت مي كند.

وي ادامه داد: گروهي از زنان كه به تنگدستي شوهران خود صبر مي‌كنند مي توانند هم به مقام شهادت برسند و هم عذاب قبر نداشته باشند چرا كه شهدا نيز عذاب قبر ندارند ضمن اينكه گروه ديگر از زناني كه عذاب قبر نخواهند داشت زناني هستند كه به بد اخلاقي شوهر خود صبر كنند.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان در ادامه عدم تحمل زن و شوهر را از جمله موارد طلاق هاي توافقي خواند و با اشاره به اينكه طلاق زيبنده جامعه اسلامي نيست، گفت: يكي از راه هاي كاهش طلاق در جامعه اسلامي  تحمل و صبر و بردباري زن و مرد در مقابل مشكلات است و زن و شوهر با كوچكترين مشكلي راه حل را طلاق ندانند.

به گفته وي، امروز يكي از بلاهايي كه جامعه را در برگرفته است مشكلات اقتصادي، مفاسد اجتماعي، دزدي و اختلاس و غرب زدگي است كه همه اين موارد موريانه هاي نظام  هستند.

حجت الاسلام سليماني افزود: امروز دشمن تنها راه ضربه زدن به نظام اسلامي ايران را اختلاف و تفرقه و شكاف بين مردم مي داند و در صدد است تا از راه اغتشاشات و به وجود آوردن غائله هاي كوچك فضا را به نفع خود تغيير دهد تا به اهداف خود برسد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات