۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۵۷۱۹۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

نیروهای ارزشی بار اصلی انقلاب و نظام را به دوش می‌کشند

حجت‌الاسلام قدیمی گفت: نیروهای انقلابی و ارزشی همواره بر محور ارزش‌ها و ولایت حرکت و در مدار و حوزه معرفت دینی تلاش می‌کنند؛ درنتیجه بار اصلی انقلاب و نظام را هم به دوش می‌کشند.
حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان استان، با اشاره به اهمیت توجه به حال فعلی افراد در همراهی آنها با انقلاب و نظام، اظهار کرد: باید جریان و نیروهای ارزشی و انقلابی را از جریان غیرارزشی بازشناسیم.

وی افزود: با ارزیابی کارکرد افراد در طول سالیان و با موضع‌گیری‌های آنها در رخدادهای سیاسی و اجتماعی گوناگون به این نتیجه می‌رسیم که کسانی که بار سنگین انقلاب و جنگ و دفاع هشت‌ساله را بر دوش گرفته‌اند با نیروهای غیرانقلابی فرق دارند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: این افراد در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بر اساس ارزش‌های دینی حرکت کرده و همواره از تخصص‌های خود سود جسته و شیفته خدمت بوده‌اند و هستند و نه تشنه قدرت.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه افراد با کسانی که در حال و هوای غرب تنفس کرده و می‌کنند و در دوران دفاع مقدس زندگی معمولی آنان حتی یک روز به هم نخورد و در بیغوله‌های غرب سرگرم عیش و نوش و خوش‌گذرانی بودند و با ریشخند و نیش زدن‌های خود بسیج و بسیجیان را به تمسخر می‌گرفتند تفاوت بسیاری دارند.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: جریان غیرارزشی و غیرانقلابی حتی تاب نام‌گذاری کوچه و خیابان و یا میدانی را به نام شهید و شهیدان سرافراز نداشتند و هر از چند گاه به نبش قبر شخصیت‌های بی‌هویتی می‌پرداختند تا جایگزین فرزانگان سازند و بعد از پایان دفاع مقدس آفتابی شده و به فکر گرفتن طلب‌های نداشته خویش افتادند.
وی با اشاره به شاخصه‌های نیروی انقلابی و ارزشی، اضافه کرد: انقلابی و مکتبی اصطلاحی بود که امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی آن را به کار برد و مقصود ایشان از آن کسانی بودند که همه حرکت‌ها و تکاپوها و تلاش‌های مبارزاتی، انقلابی، سیاسی و... آنان بر مدار ارزش‌های اسلامی می‌گردد.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: این افراد همواره بر محور ارزش‌ها و ولایت حرکت کرده و در مدار و حوزه معرفت دینی تلاش می‌کنند و همواره بار اصلی انقلاب و نظام را به دوش می‌کشند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات