۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۵۷۲۰۷
امروز در قم؛

نخستین دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز به کار کرد

نخستین دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور ۸۰ نفر از استادان و معلمان آموزش و پرورش سراسر کشور آغاز به کار کرد.
 تحول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام کشوری مسؤول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد: در این دوره بیش از 80 نفر و از هر استان دو تا سه نفر در این دوره شرکت کرده اند و تلاش ما بر این بوده است تا از اساتیدی که در تدوین و تحقق این سند نقش داشته اند استفاده کنیم.

وی افزود: در بحث ترویج سند تحول آموزش و پرورش، آنچه اهمیت دارد پیگیری دغدغه ها و مطالبات رهبری است و همانطور که ایشان فرمودند نباید به تغییرات جزئی دل خوش کنیم.

در ادامه حجت الاسلام ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با تأکید بر مشکلات اجرای این سند عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در اجرای این سند این است که هنوز مراحل مقدماتی اجرای آن طی نشده و متأسفانه بازبینی آن که قرار بود انجام شود صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اسلامی استوار است که تبیین آن برعهده حوزیان است و می توان گفت که برگزاری این دوره آموزشی از ارزشمندترین فعالیت های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش محسوب می شود.

دکتر مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سومین سخنران این مراسم به اهمیت شناخت این سند اشاره کرد و گفت: شناخت سند تحول آموزش و پرورش از الزامات اجرای این سند محسوب می شود.

وی اضافه کرد: باید باشناخت دقیق مفاهیم و مطالب موجود در این سند، تصویری از تربیت اسلامی در سطح کشور ترسیم شود و در تربیت رسمی و عمومی که آموزش و پرورش عهده دار آن است، این مفاهیم به شکل گفتمان در آید.

در پایان مراسم افتتاحیه نیز حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا به ضرورت های پرداختن به مبانی نظری سند تحول آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: امروز بخش آموزش عمومی کشور که برعهده آموزش و پرورش قرار دارد عهده دار تربیت است و در این میان توجه به مبانی نظری بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: ترویج و تبیین این سند کار محوری آموزش و پرورش بوده و نیاز است تا با برنامه ریزی، رویکرد اصلی به سوی تبیین مبانی نظری و بازخوانی و عمق بخشی نسبت به این مبانی باشد.

گفتنی است؛ نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از صبح امروز در مجتمع یاروان مهدی(عج) آغاز شده است تا دوشنبه ادامه دارد و شرکت کنندگان در این دوره در چند کارگاه آموزشی با موضوع بررسی مبانی نظری سند تحول بنیادین شرکت خواهند کرد./872/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات