۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۵۷۲۱۲
آیت الله علوی گرگانی:

برنامه کمیته امداد بر ایجاد اشتغال برای مددجویان متمرکز شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی خواستار ساماندهی نیازمندان جامعه در کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و بر ایجاد اشتغال و کار تولیدی برای مدد جویان و نیازمندان جامعه تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: کمیته امداد از برکات وجود حضرت امام خمینی(ره) است که این دستور به تأسیس این سازمان دادند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اینکه باید فعالیت‌های کمیته امداد خمینی(ره) در جامعه چشمگیر باشد، گفت: این کمیته باید افراد نیازمند و بی سرپرست را ساماندهی کند و مردم نیز از فعالیت‌های ارزنده آن آگاه باشند.

وی با بیان اینکه باید اموال کمیته امداد خمینی(ره) با اجازه حاکم شرع و مجوز شرعی مصرف شود، خدمات و فعالیت‌های کمیته امداد قم را ارزنده و شایسته ارزیابی و ابراز کرد: کمیته امداد استان قم نقطه مرکزی این سازمان است که با بهره‌گیری رهنمودهای مراجع تقلید فعالیت‌های شایسته‌ای را انجام داده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: کمک‌های کمیته امداد خمینی(ره) تنها نباید به کمک رسانی نیازمندان ختم شود بلکه باید شما برای مددجویان تولید کار و اشتغال ایجاد کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار ساماندهی نیازمندان جامعه در کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و گفت: گروه تحقیق و تفحص در این کمیته  تأسیس شود تا نیازمندان و مستحقان واقعی مشخص شوند و به آنها کمک رسانی کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان سخنانش خواستار استمرار و گسترش فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و گفت: مددجویان و جوانان زیر نظر کمیته امداد به فعالیت‌های تولیدی و اشتغال زایی و کسب و کار خانگی سوق داده شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا،  در ابتدای این نشست اکبر میر شکار، مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته پرداخت و گفت: در طرح فلاح طلاب خواهر و برادر به خانواده‌های نیازمند سرکشی می‌کنند و در منازل آنها مجالس روضه خوانی برپا می‌کنند و این امر سبب افزایش منزلت اجتماعی خانواده‌ها در محله خواهد شد.

میرشکاری ابراز کرد: امسال 1500 نفر از خانوار نیازمند از استان قم سفر به مشهد مقدس داشته‌اند و 800 نفر از مدد جویان استان نیز به سفر به عتبات عالیات رفته‌اند و همچنین 130 هزار نفر از مددجویان کشور به شهر مقدس قم آمده‌اند.

 وی بیان کرد: در کمیته امداد خمینی(ره) استان قم، اداره‌ای با پرسنل خواهر تأسیس شده است و زنان مددجو و بی سرپرست برای پیگیری امور خویش به آن اداره مراجعه می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان قم ابراز کرد: همچنین 20 نفر از طلاب خواهر به عنوان مدد کار اجتماعی، مسائل فرهنگی اقتصادی و ازدواج خانوارهای نیازمند را پیگیری می‌کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

 

  

ارسال نظرات