۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۵۷۲۲۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قدرت‌طلبی مسؤولان مانع برقراری عدالت اجتماعی است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از موانع برقراری عدالت اجتماعی، قدرت‌طلبی مسؤولان است.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اینکه ارتجاع به معنی عقب‌گرد و بازگشت است، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری از لفظ ارتجاع استفاده می‌کنند یعنی بازگشت به زمان پیش از انقلاب و زمانی که تکبر، خودبزرگ‌بینی و عدم استقلال در کشور وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی دور شدن از آرمان‌های انقلاب، ادامه داد: برای جلوگیری از ارتجاع و از بین بردن آسیب‌های موجود در کشور باید به سمت ارزش‌ها و دستورات الهی بازگشت که بر این اساس مسؤولان خادم ملت هستند نه اینکه بر آنها منت گذاشته و جزء طبقه اشراف باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برقراری عدالت اجتماعی در ایران عقب مانده‌ایم، تصریح کرد: یکی از موانع برقراری عدالت اجتماعی، هوای نفسی است که در طبقات مسؤولان جامعه مشاهده می‌شود که این تمایلات نفسانی و قدرت‌طلبی در مواردی سبب می‌شود که آنها تتوانند عدالت اجتماعی را در جامعه اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تقویت عدالت و دوری از تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه تقویت سیستم نظارتی در جامعه است، خاطرنشان کرد: انسان در هر لحظه در معرض خطا، اشتباه و وسوسه‌های شیطانی قرار دارد و تنها با افزایش نظارت‌ها می‌توان جلوی این اشتباهات را گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری با بیان اینکه پارتی‌بازی‌، رشوه، اختلاس و ... در نتیجه ضعف و کمبود نظارت‌ در کشور به وجود آمده است، اذعان کرد: نظارت در واقع همان دستور الهی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر است که باید به عنوان یک تشکیلات معنوی در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد شود تا با هر گونه فسادی مقابله شود./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات