۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۲۳۹
حجت الاسلام ملکی:

تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات رهبری است

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تبیین و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مطالبات رهبری دانست و گفت: رهبر انقلاب در سال ۹۳ فرمودند که این سند باید برای همگان تبیین و تفهیم شود اما این کار به خوبی صورت نگرفته است.
ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی ملکی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به ضعف های موجود در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال 90 که این سند رونمایی شد، قرار بود که در طی یک دوره پنج ساله اجرا شده و سپس بازبینی نسبت به آن صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه نه تنها هیچ بازبینی نسبت به این سند صورت نگرفته است بلکه اصل سند هم برای اجرا، مراحل مقدماتی را طی نکرده است که این مسأله یکی از نقاط ضعف است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رهبر انقلاب در سال 93 فرمودند که این سند باید برای همگان تبیین و تفهیم شود اما این کار به خوبی صورت نگرفته است و برگزاری این دوره اولین قدم در راستای تحقق این موضوع است.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از توان و تخصص اساتید و افرادی که در این دوره شرکت کرده اند به تبیین سند تحول بنیادین در گستره وسیع آموزش و پرورش بپردازیم.

حجت الاسلام ملکی برگزاری این دوره را از ارزشمندترین فعالیت های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: این دوره یکی از فعالیت های ارزشمند مشترک میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است و بعد از این دوره برنامه ریزی شده است که از میان افراد شرکت کننده که علاقه و تلاش بیشتری دارند برای دوره های دوم و سوم استفاده شود.

وی ادامه داد: البته این برنامه ها هنوز گام های ابتدایی است و ما در ابتدای راه هستیم و شرایط و بستر فراهم است تا بتوانیم در این عرصه فعالیت کنیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  ابراز کرد: این دوره گام محکمی در جهت پیگیری اهداف سند تحول بنیادین است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این دوره تلاش کرده ایم تا از افرادی که در تدوین این سند حضور داشته اند استفاده کرده و این سند به خوبی تبیین شود و معتقدیم اگر جمعی از فضلایی که سابقه حوزوی دارند بتوانند در این موضوع فعالیت کنند، می توانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود دست پیدا کنیم./872/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات