۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۵۷۲۴۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

حوزه انقلابی مانع از تقلیل سهم اجتماعی علما و روحانیان می شود

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه هیچگاه حوزه و علما و طلاب سهم اجتماعی آنها به صفر نخواهید رسید، گفت: اما باید توجه داشته باشیم که اگر حوزه انقلابی نباشد سهم آنان تقلیل می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه علمیه خواهران در مراسم افتتاحیه دوره تعالی بسیج اساتید که ظهر امروز ۱۲ اسفند در مجتمع فرهنگی آموزش اقامت برگزار شد، گفت: مهمترین مسئله در شرایط امروز تبیین هویت انقلابی است.
وی  خطاب به طلاب خواهر حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به رسالت حوزویان بیان داشت: شما باید درباره نقش و جایگاه بانوان در عرصه های مختلف به تبیین امور بپردازید.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این مطلب که شما نباید در برخی میدان ها وارد شوید، تصریح کرد: در عین حال حضور شما در برخی میدان ها ضرورت و نیاز جامعه است.
وی با بیان اینکه هویت آن چیزی است که اگر نباشد انقلاب و اسلام نیست، اظهار کرد: در واقع هویت انقلاب مجموعه ای از مولفه هایی است که انقلاب اسلامی را می سازد.
وی با بیان اینکه برآیند فرهنگ، هویت ماست، بیان داشت:اگر حوزه نسبت به هویت انقلابی احساس مسوولیت نکند به زودی صدای خرد شدن هویت به گوش خواهد رسید.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این مطلب که اگر حوزه های انقلابی نسبت خودشان را با رسالت انقلابی از دست بدهند ما به حاشیه خواهیم رفت، ابراز کرد: در واقع در این شرایط ما پویایی خودمان را از دست خواهیم دادو در عین حال حوزه ای که خواب برود به آسانی بریده و حابجا خواهد شد.
وی با بیان اینکه نباید حوزه های خواهران و برادران برای خانه نشینی و خودپردازی شکل بگیرند، اطهارکرد: در عین حال هیچگاه حوزه و علما و طلاب سهم اجتماعی آنان به صفر نخواهد رسید؛ اما در صورت انقلابی نبودن سهم آنان تقلیل جدی پیدا خواهد کرد./۹۳۴
/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات