۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۲۶۰
همزمان با ایام البیض؛

مساجد محوری تبریز میزبان معتکفان می شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری سنت حسنه اعتکاف در مساجد محوری استان همزمان با ایام البیض خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران ادارات شهرستانی با اشاره به استقبال گسترده جوانان به ویژه بانوان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: هر ساله با استقبال گسترده جوانان مواجه هستیم، اما ظرفیت پذیرش پاسخگوی همه علاقه‌مندان نیست.

وی با بیان این‌که امسال با رشد ۲۵درصدی تعداد معتکفان نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: سنت حسنه اعتکاف طی روزهای 11 تا 13 فروردین سال آینده در مساجد محوری استان برگزار می‌شود، که روند نام‌نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه معنوی و معرفتی به زودی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ارتقای شاخص های فرهنگی و قرآنی در سال جاری، گفت: حمایت نماینده ولی فقیه در استان موجب غنای برنامه های فرهنگی و دینی سازمان شده است و شاهدیم که ارزش های معنوی، اخلاقی و اجتماعی اعتکاف در مساجد استان بیش از گذشته مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اغلب مناطق شهری و روستایی استان با معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ش از ۱۳۰۰روستای بالای ۲۰۰ خانوار در استان‌ وجود دارد، که از این تعداد تنها 114 روستا دارای روحانی مستقر هستند.

وی با بیان این‌که در برخی مناطق روستایی دورافتاده و صعب العبور در طول سال حتی در ایام تبلیغی نیز حضور روحانی مقدور نیست، افزود: باید توجه داشت که مهم‌ترین کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی گسترش فرهنگ قرآن و عترت و همچنین ترویج آرمان های انقلاب اسلامی است.

همچنین حجت‌الاسلام حسن باقری، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر مسؤولیت خطیر روحانیت در هدایت افکار دینی جامعه و مقابله با جریان‌های انحرافی در حوزه معارف اسلامی اظهار دشت: جلوگیری از انحراف اعتقادات اصیل دینی بر عهده روحانیت است.

وی با بیان این‌که تدین، تقوا و تعهد سه رکن اساسی برای موفقیت روحانیت در عرصه های تبلیغی است، افزود: روحانیان شناسنامه دین هستند و مردم دین خود را از رفتار، گفتار، و کردار روحانیان می‌آموزند؛ بنابراین انتظار داریم سبک زندگی و منش روحانیان و مبلغان دین به‌گونه‌ای باشد که الگویی برای دیگر اقشار جامعه به شمار روند./935/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات