۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۵۷۲۷۸
آیت الله سیفی مازندرانی:

برخی در صدد جریان سازی مقابله با خط فکری ولی فقیه هستند

استاد درس خارج حوزه با بیان این که از بزرگترین مظاهر فسق جریان سازی در برابر ولی امر شرعی است، گفت: برخی با جریان سازی هایی درصدد مقابله با خط فکری حکومتی ولی فقیه هستند که باید با جدیت مقابله کرد.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج خود با اشاره به ضرورت مقابله با دشمنان و منافقان گفت: انسان نباید از غضب کردن علیه کسی که راه فسق را طی می کند بهراسد.

وی افزود: بزرگترین مصیبت جامعه امروز این است که اگر از کسی فسقی را می بینند به دلیل این که نان و مقام فرد در دست او است هرگز جرأت برملا کردن را ندارد، البته این موضوع مربوط به فسق های مخفی نمی شود بلکه این غضب باید به دلیل رواج دادن فسق در جامعه و اظهار آن است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: جایی که شخص فسق را در جامعه جریان سازی می کند باید مقابله کرد، باید با جریان سازی فسق در جامعه و دعوت کردن دیگران به معصیت  مقابله کرد، از بزرگترین مظاهر فسق جریان سازی در برابر ولی امر شرعی است.

وی ادامه داد: برخی با جریان سازی هایی درصدد مقابله با خط فکری حکومتی ولی فقیه هستند، قرآن کریم می فرماید هرگز نمی توانید ایمان کسی را قبول داشته باشد در حالی که او با کسی است که با خدا و رسول ستیزه می کند، آیات بسیاری در مذمت منافقانی که جریان سازی فکری در برابر رسول خدا کردند نازل شد.

آیت الله سیفی مازندرانی ابراز داشت: اگر برخی راست می گویند که مکتب امام راحل را قبول دارند و شاگرد آن هستند باید بدانند که حضرت امام فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، البته ولایت تکوینی و تشریعی اختصاص به معصومان دارد اما ولایت فقیه بر حکومت همان ولایت رسول خدا بر حکومت است.

وی عنوان کرد: امروز کسی که بخواهد در برابر فکر ولی امر شرعی جریان سازی فکری کند قابل قبول نیست،اگر ولی فقیه مسائل مهم سرنوشت ساز نظام اسلامی را مطرح کند که در سرنوشت و مقدرات مردم دخیل است و کسی بخواهد فکر مقابل را با تریبون عمومی ترویج کند پذیرفتنی نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همانگونه که جریان سازی در برابر خط فکری رسول خدا مورد مخالفت قرآن بود این جریان سازی در برابر ولایت فقیه نیز اینگونه است، پشتیبانی از اهل فتنه که در برابر نظام ایستادند و الان با رأفت نظام  و ولی فقیه در حصر قرار دارند چه معنایی دارد؟ طلاب و فضلا باید به مسائل روز و جریانات توجه داشته باشند و مردم را آگاهی دهند./1323/

ارسال نظرات