۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۵۷۳۰۵

آغاز فعالیت همراه خدمات طلاب و روحانیان

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از آغاز فعالیت همراه خدمات طلاب و روحانیون خبر داد.
مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی با اعلام این خبر گفت: نرم‌افزار همراه خدمات در راستای ارائه خدمات غیر حضوری طراحی شده است و این امکان را دارد که طلاب سراسر کشور برخی خدمات قابل بارگذاری در بستر تلفن همراه را از این طریق دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار همراه خدمات یکی از درگاه‌های ارتباطی مرکز خدمات با طلاب خواهد بود افزود: برای استفاده از همراه خدمات محدودیتی وجود ندارد و همه مخاطبین مرکز خدمات می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات تصریح کرد: نرم‌افزار همراه خدمات در سامانه سخا بارگذاری شده است و طلاب عزیز می‌توانند این نرم‌افزار را دریافت کرده و بر تلفن همراه خود نصب کنند.

وی ابراز داشت: میزان خدماتی که در این نرم‌افزار ارائه می‌شود متناسب با وضعیت پذیرشی طلبه تغییر می‌کند و اگر طلبه شاغل باشد بالطبع برخی از خدمات را دریافت نخواهد کرد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: این نرم‌افزار در حال حاضر در بخش‌های پذیرش، صندوق و بیمه فعال‌شده است و به تدریج نیز توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: طلاب عزیز می‌توانند در بخش پذیرش عکس پرسنلی، شماره تلفن همراه، مشخصات فردی غیر از کد ملی، تغییر آدرس و وضعیت اشتغال خود را ثبت کنند و همچنین اطلاعات افراد تحت تکفل را مشاهده کرده و تصویر مدارک مختلف مانند صفحه اول شناسنامه و کارت ملی را از این طریق ارسال کنند.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات گفت: بسیاری از فعالیت‌های بخش پذیرش نیاز دارد که از طریق صفحات وب تکمیل شود و این فعالیت‌ها قابل ارائه بر روی نرم‌افزار تلفن همراه نیستند ولی در تلاشیم که بخش پذیرش این نرم‌افزار توسعه یافته و خدمات بیشتری از این طریق قابل ارائه باشد.

وی بیان کرد: طلبه‌ها با مراجعه به بخش صندوق همراه خدمات می‌توانند لیست وام‌ها را دریافت کنند و همچنین قسط‌های خود را پرداخت کرده و در بخش خدمات کارت تراکنش‌ها را مشاهده کنند.

حجت الاسلام مهدوی گفت: در بخش بیمه همراه خدمات، کاردکس، وضعیت جاری و فعال بودن بیمه و همچنین شماره تأمین اجتماعی قابل مشاهده است و کسانی که 7 درصد بیمه را نقدی پرداخت می‌کنند از این طریق نیز می‌توانند اقدام به پرداخت حق بیمه خود کنند.

وی عنوان کرد: طلبه‌های عزیز می‌توانند از طریق همراه خدمات تمامی درخواست‌های خود را مشاهده کنند مثلاً اگر درخواست وام یا درخواست تغییر شماره تلفن داده باشند می‌توانند از این طریق درخواست خود را ببینند.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های همراه خدمات بخش پیام‌ها است گفت: هر سال هزینه بسیاری صرف اطلاع رسانی از طریق پیامک می‌شود، اگر طلبه‌های عزیز همکاری کرده و این نرم‌افزار را بر تلفن همراه خود نصب کنند می‌توان بسیاری از اطلاع‌رسانی‌ها را از این طریق انجام داد.

وی افزود: بخش انتقادات و پیشنهادها یکی دیگر از بخش‌های این نرم‌افزار است و طلبه‌ها می‌توانند پیشنهادهای خود را از این طریق ثبت و ارسال کنند.

حجت الاسلام مهدوی گفت: راهنمایی برای استفاده از این نرم‌افزار تهیه و بر روی آن بارگذاری شده است و طلاب عزیز می‌توانند این راهنما را دریافت کرده و با نحوه اجرا و استفاده از نظر نرم افزار آشنا شوند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در آینده به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد بخش تبرعات است و طلبه‌های عزیز می‌توانند وجوه خیریه خود را از این طریق در دسته‌های مختلف واریز نمایند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات