۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۷۳۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

تقسیم ناعادلانه امکانات سبب به وجود آمدن کاخ های برافراشته و کوخ های فقیرنشین شده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عدم تقسیم فرصت های تحصیلی، امکانات پزشکی و مدیریت موقعیت های شغلی سبب به وجود آمدن کاخ های برافراشته و کوخ های فقیرنشین در حاشیه شهرها شده است.
حجت الاسلام سعید سعدی، معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان

 حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای عدالت ابراز داشت: عدالت به معنای تقسیم عادلانه ثروت، فرصت و موقعیت های گوناگون اقتصادی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحریم اقتصادی افزود: اگر فرصت های اقتصادی به درستی تقسیم و مدیریت شوند،نیازی به خارج از کشور نداریم ولی عدم رعایت تقسیم عادلانه امکانات و فرصت های اقتصادی، وضعیت امروزه جامعه را شکل داده و موجب نارضایتی مردم و رهبر معظم انقلاب شده است.

حجت الاسلام سعدی به تقسیم ناعادلانه امکانات در مناطق گوناگون اشاره کرد و گفت: برخی مناطق از امکانات بسیاری بهره مند و برخی مناطق کم برخوردار هستند.

وی با اشاره به نیاز برخی نسبت به اندک امکانات همچون یارانه، اظهار داشت: این مسأله نشان از عدم تقسیم امکانات آموزشی، پزشکی و بیمارستانی و مدیریت فرصت های شغلی در کشور است؛ از این رو سبب به وجود آمدن کاخ های برافراشته و کوخ های فقیر نشین شده است.

این استادحوزه و دانشگاه به پیشرف کشور در زمینه های گوناگون اشاره کرد و گفت: باوجود پیشرفت در عرصه های مختلف اما این پیشرفت، ناعادلانه بوده که سبب ایجاد تبعیض در جامعه شده شده است.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه تبعیض سبب نارضایتی و گله مندی در مردم شده است به راهکار رویارویی با گسترش بی عدالتی پرداخت و ابراز داشت: ضروری است منافذ در رو در ساختارهای قانونی را پیدا کنیم.

وی خارج شدن مدیریت کشور از حالت تصدی گری و بازگشت به نظارت را ضروری دانست و افزود: دولت بانک ها را از حالت تصدی گری و تبدیل به بنگاه های اقتصادی خارج کند تا آنها  به وظیفه خود در توزیع عادلانه ثروت بپردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی دیگری از سخنان خود به مدیریت کلانشهرها اشاره کرد و اظهار داشت: در ایجاد شهرهای جدید مکان یابی درست داشته باشیم و وزارت مسکن وشهر سازی در جهت ایجاد شهرک های کوچک پر امکانات با هدف جلوگیری از حجیم  شدن کلانشهر تلاش کند.

حجت الاسلام سعدی به پرهیز از مدیریت شتابزده، احساسی و سیاسی تاکید کرد و افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت در اجرای سند چشم انداز ابلاغی مقام معظم رهبری حرکت جدی تری انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مطالبات رهبری، مطالبات شرعی، سیاسی، دلسوزانه و در حقیقت مطالبات مردمی است که به همگان ابلاغ می شود و غفلت از این مطالبات ضعف و گرفتاری را به همراه دارد./9454/ت302/ب1

ارسال نظرات