۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۵۷۳۲۴
مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، تاکید کرد؛

وظیفه خطیر حوزه های علمیه تربیت مدیران طراز انقلاب اسلامی

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل با تاکید بر وظیفه خطیر حوزه های علمیه در تربیت نیروها و مدیران طراز انقلاب اسلامی، گفت: حوزه های علمیه وظیفه استنباط، تعمیق آموزه های اسلام و مکتب تشیع و علوم و معارف اسلامی و تعمیق و تبیین آموزه های اسلام و تشیع در ایران و جهان و همچنین تبیین و حفاظت از دین اسلام را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام مهدی نوروزی  رئیس حوزه علمیه استان اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با اشاره به ماموریت های ذاتی حوزه های علمیه در تربیت افراد و مدیران طراز انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در راستای تربیت افراد مومن و انقلابی و مدیران توانمند طراز انقلاب اسلامی وظیفه ای خطیر بر عهده دارند.

وی افزود: حوزه های علمیه وظیفه استنباط و تعمیق آموزه های اسلام و مکتب تشیع و علوم و معارف اسلامی و همچنین تعمیق و تبیین آموزه های اسلام و تشیع در ایران و جهان و همچنین تبیین و حفاظت از دین اسلام را بر عهده دارند.

حجت الاسلام نوروزی همچنین بیان داشت: نظریه پردازی و تولید علم در علوم اسلامی و انسانی که امروزه در علوم اسلامی و انسانی در بالاترین درجات دانشگاه ها و دانشکده ها قرار داریم نیز از وظایف و برنامه های حوزه های علمیه است.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، تصریح کرد: وظیفه ای که مقام معظم رهبری بر عهده حوزه گذاشته اند این است که نیروی انسانی با تفکرات دینی که لازمه حکومت اسلامی است باید توسط حوزه تربیت شده و رشد پیدا کنند.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه گفت: از جمله مشاغلی که نیروی انسانی آنها توسط حوزه های علمیه تربیت می شوند، مبلغان ادارات، تبلیغات اسلامی، مدرسان دانشگاه ها و حوزه های علمیه و آموزش پرورش در زمینه های مختلف تخصصی هستند.

وی افزود: مشاغل مربوط به دستگاه قضا که در راس آن بر اساس مبانی اسلامی باید مرجع تقلیدی باشد که قضات با تطبیق آرا با آنها باید قضاوت نمایند، مدیریت حوزه های علمیه داخل و خارج از کشور، نمایندگی ولی فقیه در استان ها و دانشگاه ها و سایر نهاد ها و ارگان ها، امامت جمعه و همچنین امام جماعت مساجد و همچنین تربیت مجتهد که بر عهده حوزه علمیه است.

وی ایجاد تمدن اسلامی را از وظایف و دغدغه های حوزه های علمیه دانست و گفت: تمامی برنامه ها و آموزش های حوزه های علمیه به صورت علمی و تخصصی در جهت گسترش تمدن اسلامی در جهان است.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل در ادامه با اشاره به پذیرش طلاب برای سالتحصیلی آینده، اظهار داشت: جذب طلاب برای تحصیل در حوزه های علمیه برای دوره های بلند مدت در 4 سطح انجام می شود.

وی تصریح کرد:گروه هایی که حوزه علمیه از بین علاقمندان جذب می کند شامل فارغ التحصیلان پایه هشتم، نهم و دهم نظام جدید آموزش پرورش به عنوان گروه اول، پایه یازدهم و دوازدهم و پیش دانشگاهی به عنوان گروه دوم و دانشگاهیانی که حداقل 31 واحد درسی گذرانده اند به عنوان گروه سوم را شامل می شود.

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی برای این گروه ها به صورت مجزا و متفاوت تعریف شده اند، ادامه داد: علاقمندان برای ورود به حوزه علمیه نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند و فاصله سنواتی تا ورود به تحصیل نباید بیش از یکسال باشد.

وی با اشاره به مراحل ورود به حوزه علمیه، گفت: علاقمندان می توانند از 12 اسفندماه سالجاری تا 15 فروردین ماه سال آینده در مرحله اول و از 18 لغایت 27 فروردین ماه در مرحله دوم پذیرش حوزه های علمیه استان ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی در هفتم اردیبهشت ماه سال آینده، بیان داشت: از همه افرادی که در آزمون کتبی امتیاز لازم را کسب کرده باشند جهت شرکت در گزینش عملی دعوت به عمل می آید.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به فرایند مصاحبه حضوری، گفت: پذیرفته شدگان به مدت 10 روز در حوزه علمیه مستقر می شوند تا افرادی که از لحاظ مسایل اخلاقی و رفتاری مورد تایید کارشناسان و روانشناسان قرار می گیرند و در صورت تایید استعلام محلی به مدت یک ماه به صورت آزمایشی در حوزه مشغول به تحصیل شوند.

وی گفت: مزایای تحصیل در حوزه علمیه  از جمله تحصیل رایگان، استفاده از معافیت تحصیلی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و بیمه عمر، پرداخت شهریه و همچنین حمایت از طلاب متاهل جهت تامین اسکان در خانه های سازمانی است.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به تعداد طلاب در حال تحصیل در استان، بیان داشت: حدود 700 طلبه خواهر و 700 طلبه برادر در حال تحصیل در حوزه های علمیه سطح استان هستند.

وی در خصوص تحصیل همزمان طلاب در دانشگاه ها نیز گفت: طلاب سطح 2 میتوانند با اخذ مجوز از حوزه علیمه نسبت به تحصیل در دانشگاه ها هم اقدام نمایند که این امکان قبل از اخذ مدرک سطح یک امکان پذیر نیست./937//۲۰۳/خ

ارسال نظرات