۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۳۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غلبه سیاست بر نظرات کارشناسی درد بزرگ جامعه ما است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اکنون به نظر می‌رسد سیاست بر کارشناسی غلبه کرده که این درد بزرگ اجتماعی و سیاسی ما است و در همه جاها اثرهای تخریبی خود را به جای گذاشته است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از اعضای سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی، با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی و زیست محیطی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مادر تمام صفات خداوند حکمت الهی است، ادامه داد: نباید در کار خدا دخالت کنیم و درخت طبیعی را بکنیم و به جای آن مصنوعی بکاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جهان بی‌دلیل نبوده و خداوند هیچ چیز را بی‌دلیل خلق نکرده است، افزود: تصرف و فضولی در کار خداوند ممنوع است؛ چراکه تمام آفریده‌های طبیعی فلسفه و حکمتی دارند و دست‌کاری در خلقت خداوند ممنوع است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون تولیدات و محصولات تراریخته خطر مهمی برای ملت ما شده است و معلوم نیست این محصولات نسل ما و آینده ما را به کدام وادی می‌برد؛ زیرا این محصولات در نسل و نطفه ما تأثیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مسؤولان ما باید به این مسئله اهمیت بیشتری بدهند، ادامه داد: خطر محصولات تراریخته برای نسل ما بسیار جدی است.

وی ادامه داد: گاهی خود مسؤولان با تصمیم‌های خود باعث می‌شوند به جای توسعه و پیشرفت پس رفت داشته باشیم در حالی که باید تلاش کنیم به سمت پیشرفت مادی و معنوی پیش برویم.

وی با تأکید بر اینکه باید حرف دلسوزان و کارشناسان آگاه را بشنویم، ادامه داد: نمایندگان ما باید با سازمان‌های مردم‌نهاد نشست داشته باشند و بر اساس صحبت‌های کارشناسی این نهادها قانون بگذارند و قوانین را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اکنون به نظر می‌رسد سیاست بر کارشناسی غلبه کرده که این درد بزرگ اجتماعی و سیاسی ما است و در همه جاها اثرهای تخریبی خود را به جای گذاشته است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید مسؤولان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند و حرف‌های نهادهای مردمی را بشنوند؛ چراکه این همان معنای مردم‌سالاری دینی است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات