۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۵۷۳۸۱
هفته آینده؛

مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه افتتاح می شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از افتتاح مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه در هفته آینده خبر داد.
حجت الاسلام معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حسین معرفت در نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اصحاب رسانه که عصر امروز در محل این ستاد برگزار شد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: خداوند در بیش از 300 آیه از قرآن درباره این فریضه با بندگان خود سخن گفته اما مسلمانان به میزان کمی از این آیات برداشت کرده اند.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد، فساد گسترش پیدا کرده و مشکلات عدیده ای در جامعه به وجود می آید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دارند و یکی از ابزارهایی هستند که مورد توجه مردم قرار دارد و کمک آن ها در بحث امر به معروف و نهی از منکر می تواند تأثیر فراوانی در ترویج این فریضه الهی داشته باشد.

وی در ادامه به برخی فعالیت های این ستاد در طول یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: شعار ما در بحث امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ مهرورزی و محبت است و به همین منظور نیز تلاش ما بر این است که این فریضه مهم با زبان نرم و آرام و ملایم صورت بگیرد.

حجت الاسلام معرفت اضافه کرد: در ابتدا ما آموزش هایی را برای طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر قم که بیش از 5 هزار نفر هستند در نظر گرفتیم که در نهایت 1170 نفر از این تعداد به صورت نیروهای متخصص و آموزش دیده در بحث تذکر لسانی با مهربانی و فرهنگ مهرورزی در سطح شهر و استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در 60 اتحادیه و صنف و همچنین در بیش از 100 اداره، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که در ابتدا با تذکر لسانی و سپس در این شوراها تلاش می شود تا مسائل حل و فصل شود که در غیر این صورت، موضوعات به ستاد منتقل می شود که در این حالت به شدت با متخلفان برخورد می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تأکید کرد: تلاش ما بر این است که امر به معروف و نهی از منکر را از طریق آموزش و پرورش به درون خانواده ها بیاوریم که به همین منظور از بیش از 2300 معلم که آموزش ضمن خدمت امر به معروف را گذرانده اند استفاده می کنیم و دانش آموزانی نیز که طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شوند برای بحث تذکر لسانی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی ابراز کرد: در حوزه های علمیه نیز فعالیت های بسیار خوبی در این موضوع صورت گرفته است و با تفاهم نامه ای که با مدیر حوزه های علمیه امضا شده است، مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شده و هفته بعد افتتاح می شود و همچنین درس امر به معروف و نهی از منکر نیز در بین دروس طلاب قرار داده شده و تعدادی متخصص و مربی امر به معروف و نهی از منکر را از این طریق تربیت می کنیم.

حجت الاسلام معرفت در پایان خاطرنشان کرد: بحمدلله فعالیت های این ستاد به صورت سازماندهی شده انجام می شود و ان شاءالله طلایه داران امر به معروف در بخش های گوناگون زیر پرچم مقدس نظام اسلامی و با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات