۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۴۱۹
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

دوستی با غربی ها را کنار بگذارید

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه توانمندی های داخلی کشور بسیار بالا است، گفت: عده ای در کشور به جای توکل به خدا و تکیه بر توان داخلی، بر کدخدا تکیه می کنند و همین عامل سبب شده تا کشور بر سر سفره برجام های گوناگون بنشیند.
محمدحسن نبوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اینکه توانمندی های داخلی کشور بسیار بالا است و این مسأله مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، گفت: عده ای در کشور به جای توکل به خدا و تکیه بر قدرت داخلی و انرژی جوانان، بر کدخدا تکیه می کنند و همین عامل سبب شده تا کشور بر سر سفره برجام های گوناگون بنشیند.

دوستی با غربی ها، بزرگ ترین خطر برای استقلال کشور است

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان اینکه بزرگ ترین خطری که استقلال کشور را تهدید می کند، دوستی با غربی ها است، اظهار داشت: بر اساس نص آیات قرآن کریم، مؤمنان نباید اهل کفر را دوست برگزینند، بنابراین امروزه باید این مسأله را خط قرمز خود تلقی کنیم، زیرا با این موضوع نه تنها کاری از پیش نخواهد رفت، بلکه مشکلات مان روز افزون خواهد شد.

وی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی را «استقلال» دانست و عنوان کرد: در زمان طاغوت، حتی کارمندان انگلیسی و آمریکایی به شاه دستور می دادند و او نیز در مواجهه با دستورهای آن ها تبعیت می کرد و هیچ گونه اختیاری از خود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی جمهوری اسلامی ایران را تنها قدرتی معرفی کرد که ابر قدرت ها نمی توانند بر آن سلطه داشته باشند، اظهار داشت: شاهد هستیم که گاهی رهبر معظم انقلاب سیاست های خود را برای کشورهای قدرتمندی همچون روسیه و چین دیکته می کنند؛ امروزه روسیه در منطقه در برخی سیاست ها پیرو جمهوری اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی در عرصه صنعت بر محور مونتاژ عمل می کردیم و یا در اوایل جنگ از داشتن برخی سلاح های دفاعی محروم بودیم، ابراز داشت: امروزه شاهد پیشرفت در بخش صنعت و عرصه های دفاعی کشور هستیم و این پیشرفت ها گواه خوبی بر خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران است.

غربی ها از قدرت ایران می هراسند

وی با بیان اینکه همه مخاطرات و مشکلاتی که کشور با آن ها مواجه است، همه و همه بخاطر استقلال کشور است، اضافه کرد: غربی ها از قدرت ایران می هراسند، زیرا اگر غیر از این بود هیچگاه با توان موشکی ایران مخالفت نمی کردند؛ غربی ها در منطقه به دنبال چپاول و استعمار هستند و همین که ایران در بسیاری از جاها مانع کارشان می شود، آن ها را بر آن داشته است تا با جمهوری اسلامی دشمنی بورزند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات