۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۴۴۸
حجت الاسلام گریوانی:

هویت انسان در ارتباط با خداوند قابل تعریف است

عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با بیان این که انسان در ارتباط با دیگران اعم از خداوند و سایر موجودات قابل تعریف است و هویت او در این ارتباط تعریف می شود، گفت: امام رضا(ع) لذت های حلال را پایه ارتباطات انسان در این عالم توصیف می کنند.
گریوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسلم گریوانی، عضو هيأت علمي و معاون توسعه و منابع پژوهشگاه علوم وحیانی معارج صبح امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که این عالم، عالم ارتباطات است و در این عالم هر ارتباطی دارای یک ضابطه ای بوده و کلیدهایی دارد و تا این کلیدها نباشد آن ارتباط موفقیت آمیز نخواهد بود، گفت: انسان در ارتباط با دیگران خلاصه می شود و انسان بدون ارتباطات قابل تعریف نبوده و زندگی بدون ارتباطات برای انسان غیر ممکن است.

وی افزود امام رضا(ع) لذت های حلال را پایه ارتباطات انسان در این عالم توصیف می کنند و می فرمایند که لذت های حلال موجب شادی و نشاط انسان می شود و این شادی و نشاط برگرفته از تفریحات و لذت های حلال پایه زندگی انسان در طول عمر اوست.

عضو هیأت‌علمی و معاون توسعه و منابع پژوهشگاه علوم وحیانی معارج تصریح کرد: امام صادق(ع) در یک حدیث نورانی چند چیز را از پایه های زندگی می دانند و می فرمایند اولین آنها صحت و سلامتی و دومین نعمت امنیت و آرامش است و می فرمایند ارزش این دو نعمت زمانی برای مردم معین می شود که این دو نعمت را از دسترس آنها خارج شود.

حجت الاسلام گریوانی با اشاره به این که باورها و نگرش ها برای درخت سبک زندگی اسلامی در حکم ریشه و تنه هستند، خاطر نشان کرد: این ریشه را باید آبیاری و باز تقویت کرد و تا آبیاری و باز تقویت نباشد این درخت رشد نخواهد کرد.

حجت الاسلام گریوانی از الگو سبک زندگی و به عبارت دیگر چارچوب رفتارها و الگوی رفتاری به عنوان تنه درخت سبک زندگی اسلامی یاد کرد، افزود: کسی که دارای سبک زندگی اسلامی است و برای زندگی خود الگو دارد و یک مهندس خوب است قبل از اینکه ساختمان را بنا کند اسکلت و نقشه آن را به درستی تهیه می کند و الگو و سرمشق سبک زندگی خود را مشخص می کند.

وی با تأکید بر این که حاصل تنه درخت سبک زندگی ریشه شاخ و برگ ها هستند، گفت: شاخه ها با اعمال و رفتار ما ساخته می شوند و میوه نتایج اعمال است بنابراین اگر کسی در زندگی آرامش دارد این آرامش میوه یک درخت و آن درخت سبک زندگی اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ظاهر افراد نمود ریشه ها و باورهای اعتقادی مردم است بنابراین کسی که سبک زندگی اسلامی را انتخاب می کند نمی تواند به اسلام و حجاب باور و اعتقاد داشته باشد ولی در عمل آن رعایت نکند./۹۶۸/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات