۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۴۵۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

مجمع نمایندگان طلاب اتاق فکر حوزه علمیه است

حجت الاسلام اثنی عشری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را اتاق فکر حوزه علمیه و ارتباط این مجمع با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه را متناسب دانست.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام محمدرضا اثنی عشری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بیش از 26 سال است مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: هر دوره از مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خدماتی برای طلاب انجام داده است.

نماینده طلاب زرند و کوهبنان ادامه داد: به عنوان مثال از جمله فعالیت های مجمع نمایندگان در زمینه معیشت طلاب ایجاد مرکز خدمات است که در دوره دوم پیشنهاد تشکیل آن داده شد؛ همچنین ساخت شهرک مهدیه، هتل ولایت، ساخت منازل مسکونی برای طلاب و تجمیع شهریه ها از مواردی است که پیشنهاد آن از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه مطرح شده است.

وی با بیان این که اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارتباط تنگاتنگی با طلاب حوزه انتخابیه خود دارند، گفت: تشکیل جلسات ماهانه یا فصلی و دعوت از شخصیت های استانی یا اساتید اخلاقی ساده ترین کاری است که نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انجام می دهند که در این جلسات تلاش می شود برخی مشکلات طلاب برطرف شوند.

حجت الاسلام اثنی عشری ادامه داد: از آنجا که اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رابط میان طلاب و مسؤولان حوزوی هستند، تلاش می کنند برخی مشکلات طلاب را به آنها انتقال دهند که بزرگان حوزوی نیز تاکنون دست نمایندگان طلاب را رد نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی می توان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را اتاق فکر حوزه علمیه دانست که نمایندگان طلاب و فضلا در آن حضور دارند.

نماینده طلاب زرند و کوهبنان با اشاره به رابطه نهادهای حوزوی با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: ارتباط نهادهای حوزوی از جمله جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم متناسب و بیشتر موارد مطرح شده از سوی مجمع مورد تأیید آنها قرار گرفته است و اگر هم در برخی موارد مخالفت صورت گرفته به دلیل کامل ترشدن طرح پیشنهادی بوده است./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات