۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۴۸۰

نخستین رویداد نوآوری و ایده پردازی در علوم معارف اسلامی برگزار می‌شود

نخستین رویداد نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی در علوم معارف اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان با حضور حجت الاسلام زائری برگزار می شود.
شتابدهنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس روحبخش، دبیر اجرایی شتابدهنده علوم و معارف اسلامی در نشست خبری که به منظور شتابدهنده علوم و معارف اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپ ویکند، عنوان کرد: نخستین رویداد نوآوری علوم معارف اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان با حضور حجت الاسلام زائری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، رویداد استارتاپ ویکند برای نخستین بار در سطح شهر مشهد برگزار می شود و در سال آینده به ترتیب در چهار استان خراسان رضوی، قم، اصفهان و تهران به همت دفتر تبلیغات اسلامی در هر استان صورت می گیرد.

دبیر اجرایی شتابدهنده علوم و معارف اسلامی عنوان کرد: شتابدهنده علوم و معارف اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان اولین رویداد نوآوری در سطح کشور است که با حمایت و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

حجت الاسلام روحبخش با بیان اینکه محورهای اصلی پذیرش ایده ها «کاربردی سازی علوم و معارف اسلامی» و «سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی»است، تصریح کرد: برای تیم‌های شتابدهنده امکاناتی نظیر فضای کاری، مربیگری، کلاس‌های آموزشی، حمایت مادی براساس هزینه های انجام شده در این زمینه فراهم می شود اما حق الزحمه ای دریافت نمی کنند،در نهایت این خود تیم ها هستند که با عرضه محصولات خود به بازار برای خود می‌توانند کسب و کار ایجاد کنند.

دبیر اجرایی شتابدهنده علوم و معارف اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: مهم ترین رسالت‌های علوم اسلامی، پاسخگویی مطلوب به نیازهای متنوع نظام جمهوری اسلامی است اما مسأله اصلی ضعف طلاب برای تبدیل گری علوم به محصول کاربردی برای مردم است و متأسفانه طلاب و دانشجویان نمی توانند این معارف را کاربردسازی و به محصول تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: تیم سازی از نقاط ضعف طلاب است از این رو کارگاه های علمی و آموزشی با حضور مربیان حرفه ای در زمینه استارت‌اپ ها و کاربردی سازی معارف علوم اسلامی برای آنها دایر می شود.

دبیر اجرایی شتابدهنده علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه نخستین رویداد نوآوری علوم معارف اسلامی با حضور حجت الاسلام زائری، اظهار کرد: تیم های شرکت کننده طی سه روز متوالی از 13 تا 15 اسفندماه با ارائه ایده های خود با هم به رقابت می‌پردازند و با توجه به ظرفیت محدود 11 تیم برگزیده می شوند.

حجت الاسلام روحبخش یادآور شد: نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شتابدهنده شفق از تهران، کسب و کار فردوسی مشهد و پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن با حمایت جدیدفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود./۹۳۴/پ202/ب1

ارسال نظرات