۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۵۷۶۶۰
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اقتدار امروز روحانیت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار امروز روحانیت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ به همین دلیل روحانیت باید همواره مراقب باشند که فریب سیاستمداران وابسته به سرمایه‌داران را نخورند.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به وجود چالش‌های آسیب‌زا در روند حرکت حوزه‌های علمیه گفت: یکی از چالش‌ها این است که عده‌ای می‌خواهند روحانیت را از سیاست جدا کنند حال آنکه مطابق فرموده امام خمینی(ره) روحانی باید داخل در سیاست باشد‌.

وی در ادامه با اشاره به وجود چالش‌های دیگر در روند حرکت حوزه‌های علمیه افزود: چالش دیگر این است که روحانیتی که همیشه در زهد و تقوا بوده است دچار آلودگی‌های مادی و مالی شده و از سیاستمداران وابسته به دشمن فریب بخورد در چنین حالتی اگر روحانیت بخواهد توجیه‌گری کند ام‌افساد خواهد شد.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانیت با اتحاد خود می‌تواند موجبات شکست دشمن را فراهم کند اظهار کرد: از تجربیات امام خمینی(ره) این بوده است که در هر کجا که روحانیت موفق بوده است دشمن ایجاد تفرقه کرده و موجب شکست روحانیت شده است؛ زیرا تفرقه و اختلاف در هر گروه و فرقه‌ای شکست را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز روحانیت تا حدودی توانسته است پاسخگوی شبهات مردم باشد ابراز کرد: با توجه به اینکه تشیع در طول تاریخ حکومت نداشته و امروز صاحب حکومت شده است از این رو، دشمن را با شکست مواجه کرده است امروز به لطف خداوند روحانیون باسواد و کارآزموده توانسته‌اند حرکت‌های گسترده‌ای را در برطرف کردن شبهات مردم ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امروز روحانیت موجبات پشت‌گرمی مردم هستند تصریح کرد: اقتدار امروز روحانیت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، روحانیت باید همواره مراقب باشند که فریب سیاستمداران وابسته به سرمایه‌داران را نخورند، روحانیت باید همواره در میان مردم حضور داشته و به مشکلات آنها توجه کرده و نسبت به معضلات و گرفتاری‌های جامعه بی‌تفاوت نبوده و سکوت نکند.

وی در پایان گفت: هیچ مجوزی برای کنار کشیدن روحانیت از پشتیبانی نظام اسلامی وجود ندارد، اگر امروز روحانیت دلسوز دین و تشیع است به برکت نظام مقدس اسلامی است از این رو، روحانیت بابد همواره در صحنه حضور داشته و در مقابل فساد ایستادگی کرده و از نظام حمایت کند./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات