۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۵۷۶۷۸

۲۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی معتکف می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۱۹ تا ۲۸ اسفند مهلت نام‌نویسی از علاقه‌مندان به حضور در مراسم اعتکاف است، گفت: امسال ۲۰ هزار نفر در استان معتکف می‌شوند.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با شعار اعتکاف احیای معنویت در بهار طبیعت در استان آذربایجان شرقی از 11 تا 13 فروردین آغاز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بیش از 150 مسجد سال گذشته میزبان معتکفان بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن اعتکاف امسال با تعطیلات نوروز پیش بینی می شود، استقبال بیشتر باشد، با این توضیح که امسال نام نویسی علاقه مندان برای حضور در این سنت حسنه به صورت اینترنتی خواهد بود.

وی با بیان این‌که نام نویسی از طریق سامانه‌ای ویژه انجام خواهد شد، گفت: 43 مسجد تبریز امسال میزان معتکفان و در جمع 150 مسجد در استان پذیرای خداجویان خواهند بود، ستادهای استانی و شهرستانی فعال شده‌اند؛ همچنین هماهنگی با نهادهای رهبری دانشگاه های صورت گرفته تا مساجد دانشگاهی نیز پذیرای دانشجویان باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که نوزدهم تا 28 اسفند مهلت نام نویسی از علاقه مندان به حضور است، افزود: نام‌نویسی تنها از سایت www.etekaf.tabriz.ir خواهد بود، البته اگر افرادی دسترسی به اینترنت نداشته باشند، می توانند با مراجعه به مساجد مجری و ادارات تبلیغات اسلامی اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی با بیان این‌که حق ثبت نام از علاقه‌مندان به حضور در سنت حسنه اعتکاف 50 هزار تومان تعیین شده است، گفت: اگر برخی خیرین برای مساجد نذوراتی داشته باشند؛ این رقم پایین ترخواهد آمد، با این توضیح که سال گذشته 20 هزار نفر در استان حضور داشتند؛ امسال نیز تلاش کرده ایم این تعداد را میزبانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مسجد جامع تبریز به عنوان یکی از مهم ترین مساجد محوری و مجری سنت اعتکاف شناخته می شود که اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی سخنرانی های بصیرتی، معنوی و معرفتی خواهند داشت.

وی با تأکید بر این‌که نذورات مردمی تنها به صورت نقدی به حساب معرفی شده، قابل دریافت است؛ گفت: امسال از پذیرش نذورات غذایی معذور خواهیم بود، این امر نیز به دلیل جلوگیری از مسمومیت های احتمالی از جانب نذورات اهدایی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که اعتکاف طلبگی در مسجد طوبی تبریز خواهد بود، گفت: البته محدودیتی برای حضور طلاب در دیگر مساجد وجود ندارد، ضمن این‌که سازمان تبلیغات اسلامی هیچ برنامه ای برای اعتکاف رمضانیه ندارد، هر چند از نهادهایی که اقدام به برگزاری این سنت مبادرت دارند؛ حمایت‌های صورت می گیرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات