۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۷۳۵
از سوی جامعه المصطفی العالمیه؛

آیین و‌ جشن دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد

آیین و‌ جشن دانش آموختگی طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه با حضور ۷۰ نفر از فارغ التحصیلان این مجتمع آموزشی در قم برگزار شد.
یین و‌ جشن دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی فقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین و‌ جشن دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی فقه عصر امروز در سالن همایش های این مجتمع برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ۷۰ نفر از دانش آموختگان و‌ فارغ‌التحصیلان سطوح ۴ و دکتری مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی العالمیه حضور داشتند.

حجت الاسلام سلاجقه مدیر ارتباطات و‌ بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه، در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم گویی به حاضران در مراسم، ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک‌ گفت و اظهار داشت: از امروز ضروری است که دانش آموختگان به عرصه تبلیغ وارد شده و‌ تشنگان معارف اهل بیت(ع) را از معارف نورانی ایشان سیراب کنند.

وی افزود: این تعداد از دانش آموختگان مشتی نشانه خروار است، زیرا تعداد دانش آموختگان بسیار بیشتر از این جمع حاضر است، اما بنا به دلالی نتوانستیم در خدمت همه آن‌ها باشیم.

همچنین حجت الاسلام محامی در ادامه با اشاره به راه پر اهمیت طلبگی و تبلیغ بین المللی ابراز کرد: شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) ایجاب می کند تا معارف نورانی اهل بیت(ع) را به مردم جهان که همان ایتام آل محمد(ص) هستند، برسانیم.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه دانش آموختگان باید برای آینده شان برنامه ریزی دقیق داشته باشند، عنوان داشت: فارغ التحصیلان نباید گمان کنند که کار طلبگی شان به اتمام رسیده است، بلکه ضروری است با همت بلند، افق دید وسیع، عزم جدی و تلاش مجاهدانه و‌ مخلصانه باید در زمینه تبلیغ علوم دینی تلاش کنند و در این راه از بزرگان دین الگو برداری کنند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) «مَن تَعَلَّمَ للّه وعَمِلَ للّه وعَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما» بیان کرد: کسی که در راه خدا علم بیاموزد، بدان عمل کرده و آن را به دیگران نیز آموزش دهد، در عالم ملکوت و روز قیامت که همه کوچک به شمار می روند، از او به عظمت یاد می شوداین انسان در ملکوت با عظمت یاد می شود.

حجت الاسلام محامی با تأکید بر اینکه توجه به سیره علمای برجسته دین به طلاب انگیزه و جرأت می بخشد، افزود: طلاب باید بدانند که علمای دین با چه سختی و مشقتی مبانی دینی را حفظ کرده اند و به دست ما سپرده اند.

حجت الاسلام دهقانی مدیرکل دانش آموختگان جامعة المصطفی در بخش پایانی این مراسم با اشاره به اینکه دانش آموختگان، سرمایه جامعة المصطفی هستند، ابراز کرد: مدیریت دانش آموختگان در برابر این افراد پس از دانش آموختگی نیز احساس مسؤولیت دارد و آن ها را رها نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان باید برای آینده خود برنامه ریزی داشته باشند، برای همین یک سری دوره های مشاوره و راهنمایی قرار داده شده است تا نسبت به منطقه خود ظرفیت سنجی داشته باشند.

گفتنی است، حجج اسلام سید محمد غضنفر و علی قربانی از دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی فقه خاطرات دوران تحصیل خود در حوزه علمیه قم را برای حاضران بازگو کردند.

لازم به ذکر است، دانش آموختگان در پایان این مراسم متن سوگندنامه دانش آموختگی را به همراه یکدیگر قرائت کردند و از خداوند خواستند تا در مسیر طلبگی ثابت قدم باقی بمانند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات