۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۷۷۳۹
رییس مجتمع آموزش عالی فقه مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب غیر ایرانی با منظومه فکری امام و رهبری

حجت الاسلام محامی بر ضرورت آشنایی طلاب غیر ایرانی با منظومه فکری امام خمینی(ره) و ‌رهبر انقلاب تأکید کرد و از آنان خواست که همواره در مسیر ولایت و‌ مرجعیت حرکت کنند.
حجت الاسلام مصطفی محامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی محامی رییس مجتمع آموزش عالی فقه در آیین و‌ جشن دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی فقه که عصر امروز در سالن همایش های این مجتمع برگزار شد، با اشاره به اینکه دانش آموختگی پایان موفقیت آمیز یک‌ مرحله و آغاز یک مرحله بزرگ تر و فراتر است، گفت: دانش آموختگان باید بدانند که هم اکنون از یک برنامه فارغ شده و وارد عرصه ای تأثیرگذارتر می شوند، بنابراین باید هدفمند تر و پرتلاش تر به راه طلبگی شان ادامه دهند.

وی بر لزوم قدردانی از نعمت تحصیل در حوزه علمیه تأکید کرد و عنوان داشت: فارغ التحصیلان باید از مدیران، اساتید، خانواده ها و همه‌کسانی که در فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی شان تلاش کرده اند نیز سپاسگذاری کنند.

حجت الاسلام محامی با اشاره به راه پر اهمیت طلبگی و تبلیغ بین المللی ابراز کرد: شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) ایجاب می کند تا معارف نورانی اهل بیت(ع) را به مردم جهان که همان ایتام آل محمد(ص) هستند، برسانیم.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه دانش آموختگان باید برای آینده شان برنامه ریزی دقیق داشته باشند، عنوان داشت: فارغ التحصیلان نباید گمان کنند که کار طلبگی شان به اتمام رسیده است، بلکه ضروری است با همت بلند، افق دید وسیع، عزم جدی و تلاش مجاهدانه و‌ مخلصانه باید در زمینه تبلیغ علوم دینی تلاش کنند و در این راه از بزرگان دین الگو برداری کنند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) «مَن تَعَلَّمَ للّه و عَمِلَ للّه و عَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما» بیان کرد: کسی که در راه خدا علم بیاموزد، بدان عمل کرده و آن را به دیگران نیز آموزش دهد، در عالم ملکوت و روز قیامت که همه کوچک به شمار می روند، از او به عظمت یاد می شوداین انسان در ملکوت با عظمت یاد می شود.

حجت الاسلام محامی با تأکید بر اینکه توجه به سیره علمای برجسته دین به طلاب انگیزه و جرأت می بخشد، افزود: طلاب باید بدانند که علمای دین با چه سختی و مشقتی مبانی دینی را حفظ کرده اند و به دست ما سپرده اند.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه بر ضرورت آشنایی طلاب علوم دینی به ویژه طلاب خارجی با منظومه فکری امام خمینی(ره) و ‌رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: دانش آموختگانی که به دیار خود بازمی گردند باید همواره در مسیر ولایت و‌ مرجعیت حرکت کرده و با منش، فکر و سلوک امام راحل و رهبری به خوبی آشنا شوند.

وی در پایان یادآور شد: ادامه فعالیت علمی و تربیتی و رشد علمی، تعریف‌ کار تخصصی ‌و‌ تمرکز بر آن حین تبلیغ و فعالیت های اجتماعی، تعیین جامعه هدف و‌ مخاطبان خاص، تعلیم و تربیت شاگردان مستعد، برنامه ریزی متوازن و ممارست بر اعمال عبادی مستمر نیز از سایر الزامات راه طلبگی پس از فارغ التحصیلی است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات