۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۵۷۷۹۳
مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان:

خواهران طلبه در تبیین آثار حجاب کوشا باشند

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان گفت: در دین اسلام به جایگاه و مقام زن بسیار توجه شده و یک زن می تواند به درجات بالای معنوی نائل آید و هیچ محدودیتی در این زمینه برای وی وجود ندارد.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد رستگار، مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان، امروز در جمع طلاب خواهر این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت دختر نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا را می توان دلیل خلقت نامید.

وی افزود: دین اسلام و مذهب شیعه جامع ترین و کامل ترین برنامه را برای سعادت بشر در اختیار دارد و هیچ مکتبی به جامعیت اسلام وجود ندارد.

حجت الاسلام رستگار خاطر نشان کرد: در دین اسلام به جایگاه و مقام زن بسیار توجه شده و یک زن می تواند به درجات بالای معنوی نائل آید و هیچ محدودیتی در این زمینه برای وی وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان عنوان کرد: در دنیای غرب که علی الظاهر آزادی کامل وجود دارد اما شاهد آن هستیم که به زن را به عنوان یک کالا می نگردند و اهمیتی برای جایگاه وی قائل نیستند.

وی ادامه داد: در مساله انسانیت، جنسیت مهم نیست و تفواتی بین مرد و زن وجود ندارد بلکه این روح فرد است که سبب ارتقا وی خواهد شد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه پیامبر اسلام احترام ویژه ای برای حضرت زهرا قائل بودند، گفت: در روایات آمده در مجلسی که حضرت زهرا(س) وارد می شدند پیامبر از جای خود برخاسته و به استقبال وی می رفتند و جای خود را نیز به حضرت صدیقه طاهره(س) می دادند.

حجت الاسلام رستگار تاکید کرد: این صرفا مخصوص رابطه پدر و فرزندی نبود بلکه احترام پیامبر خدا به مقام و جایگاه بالای حضرت فاطمه(س) بود.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی زن مسلمان و جایگاه بلند وی را هدف توطئه های خود قرار داده اند تا از این طریق بنیان خانواده که مهمترین بنیان در جامعه است را سست کنند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان یادآور شد: امروزه طرح حجاب اختیاری و حرکات برخی عناصر وابسته همه حاکی از این است که آنها برای نابودی نظام و ضربه زدن چه نقشه های شومی در سر دارند.

حجت الاسلام رستگار در پایان گفت: شما خواهران گرامی باید در تببین آثار مهم حجاب و عفاف در جامعه بیش از پیش کوشا بوده و با منطق اسلامی و اخلاق حسنه زنان را تشویق به حجاب کنید و شبهات دشمنان را در این زمینه پاسخ بدهید./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات