۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۸۲۲
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

قرآن و عترت محکم‌ترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: اطاعت خداوند متعال محکم‌ترین و قوی‌ترین سبب میان انسان و خداوند متعال است و انسان هنگامی که می‌خواهد خداوند متعال را اطاعت کند نیاز به ابزار و وسیله‌ای دارد که مطابق فرهنگ دین آن ابزار ائمه اطهار هستند که باید هم از خداوند و هم از آنها اطاعت و پیروی کرد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه اخلاق که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین ذکر در جهت آباد کردن قلب گفت: زیاد گفتن ذکر یا حی یا قیوم موجب حیات عقل و آبادی قلب است از این‌رو، باید با گفتن اذکار نافع به قلب‌های مرده خود حیات و معنویت ببخشیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون فرازی از خطبه 30 نهج‌البلاغه در خصوص متصل شدن به ریسمان الهی ابراز کرد: در فراز کوتاهی از خطبه 30 نهج‌البلاغه آمده است که به ریسمان الهی متصل شوید و اینکه خداوند متعال در آیه 101 سوره آل‌عمران فرموده است «آیات خدا در میان شما بوده و رسول برای شما مبعوث شده است چگونه به خداوند کفر ورزیده و دل‌هایتان را به خداوند متصل نمی‌کنید».

این استاد تفسیر قرآن در ادامه با بیان اینکه کسانی که با خداوند متعال ارتباط برقرار می‌کنند به صراط مستقیم دست خواهند یافت اظهار کرد: خداوند متعال پس از دعوت انسان‌ها به سوی ایمان آنها را به تقوا فرا خوانده تا زیرساخت‌های روحی و شخصیتی آنها را خدایی و کامل کند پس از تکامل ایمان و تقوا آنها را به مکتب تسلیم دعوت کرده و به سوی اتصال به ریسمان الهی فرا می‌خواند.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون اتصال و ارتباط با خداوند متعال افزود: قرآن کریم در سوره حج آیه 78 می‌فرماید «ای مردم تمام اهتمام شما باید در تحکیم روابط حسنه خودتان با خداوند باشد زیرا، خداوند متعال خوب مولا و یاری‌گری است اگر او شما را یاری نکند چه کسی می خواهد شما را یاری کند پس آگاه باشید که خداوند شما را کفایت می‌کند».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه افرادی که ارتباط محکمی با خداوند متعال داشته باشند مشمول رحمت او قرار خواهند گرفت ابراز کرد: قرآن کریم در سوره نسا آیه 175 می‌فرماید «آنهایی که به خداوند ایمان آورده و ارتباطات خود را با خداوند ناگسستنی قرار دادند به زودی خداوند متعال آنها را در جوار رحمت خود قرارداده و مشمول فضل و عنایتش خواهد کرد».

وی در ادامه با اشاره به توصیه امیرمومنان(ع) در خصوص تلاش انسان برای یافتن وسیله در جهت برقراری ارتباط با خداوند متعال گفت: آن حضرت می‌فرمایند سبب و وسیله را از خود خداوند بخواهید زیرا، خداوند متعال در سوره مائده آیه 35 می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید برای ارتباط با خداوند متعال به دنبال سبب و وسیله باشید زیرا سبب و وسیله ابزاری لازم و ضروری برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است».

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به محکم‌ترین ابزار و وسیله در ارتباط میان انسان و خداوند متعال افزود: اطاعت خداوند متعال محکم‌ترین و قوی‌ترین سبب میان انسان و خداوند متعال است انسان هنگامی که می‌خواهد خداوند متعال را اطاعت کند نیاز به ابزار و وسیله‌ای دارد که مطابق فرهنگ دین آن ابزار ائمه اطهار هستند که باید هم از خداوند و هم از آنها اطاعت و پیروی کرد.

این استاد اخلاق در ادامه بزرگ‌ترین سبب در ارتباط با خداوند متعال را اتصال با قرآن دانست و اظهار کرد: مطابق فرمایش امام علی(ع) در بخشی از خطبه 176 نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) سبب دیگری را بیان می‌کنند آن حضرت می‌فرمایند به مانند قرآن چیزی نیست که خداوند متعال با آن بندگانش را مورد موعظه قرآنی قرار داده باشد.

حجت الاسلام والمسلمن عابدینی ابراز کرد: قرآن سببی است که قابل اعتماد و اطمینان و مورد امنیت است از این‌رو، اگر آیات قرون بر دل انسان بتابد دل آرامش پیدا کرده و رشد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در زندگی همه ما لیاقت و شایستگی این را داشته باشیم که با فرهنگ خاندان عصمت و طهارت زندگی کرده و مروج و مبلغ آن فرهنگ باشیم زیرا، ما انسان‌ها به شدت به فرهنگ علوی نیازمند بوده و باید مطابق اصول و مبادی آن فرهنگ رفتار کنیم./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات