۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۵۷۸۲۹
با حضور آیت الله مقتدایی؛

نرم افزار جامع کلام اسلامی رونمایی شد

آئین رو نمائی از نرم افزار جامع کلام اسلامی به همت مرکز مطالعات و پاسخ ‌گویی به شبهات حوزه علمیه با حضور آیت الله مقتدایی برگزار شد.
مراسم رونمایی از نرم افزار «پاسخ» ویژه کلام اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم افزار «پاسخ» ویژه کلام اسلامی از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

آیت الله مقتدایی در این مراسم پاسخ گویی به شبهات را امری بسیار مهم و حیاتی ارزیابی و بر ضرورت مقابله جدی حوزه با القای انحرافات فکری از سوی فضاهای مجازی تأکید کرد.

نایب رییس شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خدماتی که در بخش پاسخ گویی به سؤالات صورت گرفته حقیقتا یک دریای خدمت است و کسانی که در این راه زحمت می کشند از اجر و ثواب بیشتری برخوردار هستند، چراکه شبهات در انحراف افراد تأثیر زیادی دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام رضایی مهر رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات تصریح کرد: بدون تردید یکی از مظاهر اصلی و مؤلفه های مهم شکوفایی تمدن اسلامی علم کلام است ولی در مواردی توجه به این علم شریف و فقه اکبر مغفول مانده است و کاری که امروز رونمایی می شود یک قدم کوچکی در همین مسیر است.

در ادامه حجت الاسلام فدایی مدیر گروه فضای مجازی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات یادآور شد: این نرم افزار یعنی «پاسخ» ویژه کلام اسلامی نیز یک نرم افزار چند رسانه ای بوده که از گرافیک زیبا برخوردار و از پیچیدگی ها عاری است که در آن 2900 پرسش و پاسخ در موضوعات کلامی و همچنین متن 38 عنوان کتاب کلامی مناسب درج شده است.

گفتنی است، از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ارائه محتوا به استفاده از منابع معتبر، بهره گیری از آثار علما و شخصیت های طراز اول؛ اعمال نظارت و کارشناسی های متعدد در مورد محتوای نرم افزار اشاره کرد.

همچنین انجام پروژه تحت نظر کارشناسان متخصص، کاربری آسان نرم‌افزار و پرهیز از پیچیدگی‌های معمول، دسترسی به محتوا از طریق درختواره موضوعات، امکان جستجوی عطفی و فصلی، امکان چاپ مطالب انتخاب شده، امکان کپی و ذخیره متن انتخابی در قالب ورد به صورت مستقیم از دیگر امکانات این نرم افزار است.

یادآور می شود، مرکز مطالعات و پاسخ گويي به شبهات حوزه علمیه م در سال 1379 به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخ‌گویی به پرسشهای بنیادین و رفع و دفع آسیب‌ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تأسیس شد.

 برخی از فعالیتهای مرکز انتشار حدود 70 عنوان کتاب، پاسخ‌گویی علمی به بیش از 150 هزار پرسش در 9 گروه و رشته تخصصی قرآن و حديث، فقه، کلام و فلسفه، حقوق و فلسفه احکام، سياست و اجتماع، تربيت و روانشناسی، اديان و مذاهب، تاريخ و سيره، شبهه یابی به شمار می رود.

تولید نرم افزار تخصصی پاسخ 1 و پاسخ 2 با حدود 14 هزار پرسش و پاسخ، تولید نرم افزارهای مناسبتی مانند پیامبر اعظم(ص)، غدیر، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری 1 و2، فریضه انتخاب و راه امام و تربیت فرزند از دیگر فعالیت های این مرکز است./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات