۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۸۹۴
تولیت مدرسه علمیه امام رضا:

استفاده نکردن از سرمایه عمر سبب خسارت و زیان می شود

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: عمر یک سرمایه بزرگ است و کسی که از آن استفاده نکرده باشد دچار خسارت و زیان فراوان شده است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به کلمات قصار امیرمومنان امام علی(ع)، گفت: کسی که کارهای خیر زیادی می‌تواند انجام دهد اما کوتاهی و تقصیر ‌کند و فرصت از دست دهد چنین شخصی در آینده دچار حسرت و غم خواهد شد که عمرش سپری شده اما از آن بهره‌‌برداری لازم را نداشته است.

وی با بیان اینکه عمر یک سرمایه بزرگ است، عنوان کرد: کسی که از آن استفاده نکرده نمی‌گویند عمرش بیهوده تلف شد بلکه می‌گویند دچار خسارت و زیان فراوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد افزود: شخص گاهی از سرمایه سود، گاهی نه سود و زیان، و گاهی هم با صرف سرمایه زیان می‌کند اما در سرمایه عمر حالت بینابین وجود ندارد یا سود یا زیان می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان داشت: در سرمایه‌ عمر این تصور وجود ندارد که آن را خرج کنیم و دوباره برگردد، اگر سود کردیم که پیروز شدیم در غیر این صورت ضرر کرده  و دچار اندوه و غم می شویم.

وی ابراز کرد: کسانی که در جان و مال آنها خدا شریک نیست این افراد هرگز نباید امید داشته باشند که خدا در زندگی آنها راه پیدا کند که برکتی به جان یا مال آنها بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه وقتی خداوند شریک مال و نفس انسان نباشد که در راه او صرف شود رابطه‌ای بین او و خداوند متعال وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چنین مال و نفسی بی ثمر و بی خاصیت است بسا که مضر هم باشد به اعتبار اینکه جوهر الهی و معنوی ندارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات