۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۹۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضرت فاطمه بهترین الگوی بانوان در تمام شؤون فردی و اجتماعی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دخت نبی مکرم اسلام بهترین و کامل‌ترین الگو برای بانوان در تمامی شؤون فردی و اجتماعی هستند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با دانش آموزان مدرسه علوم و معارف صدرا، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است.

وی اضافه کرد: مشرکان و دشمنان پیامبر ایشان را ابتر خواندند و به همین دلیل امیدوار بودند که دعوت رسول خدا ادامه نخواهد یافت؛ زیرا فرزند پسر ندارد که آن را ادامه دهد؛ ازاین‌رو رسول خدا را به کنایه و طعنه ابتر می‌نامیدند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: سوره کوثر در جواب آن‌ها نازل شد و در قبال طعنه‌ای که آنان می‌زدند و ایشان را بدون دنباله می‌شمردند، آنان را بدون دنباله شمرد و اعلام کرد که به رسول خدا کوثر داده شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: تا این جا را اکثر بلکه همه مفسران سنی قبول دارند و همگی قبول دارند که «کوثر» خیر کثیر است که به رسول خدا داده شده است.

وی افزود: به فضل خداوند فرزندانی مانند حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) که نه‌تنها برای مسلمانان جهان شناخته شده و قابل احترام است بلکه ادیان دیگر مانند مسیحیان هم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ادای احترام می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: دخت نبی مکرم اسلام بهترین و کامل‌ترین الگو برای بانوان در تمامی شؤون فردی و اجتماعی است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگوار نشان می‌دهد که در بانوان در جامعه اسلامی می‌توانند با رعایت اصول و شؤون دینی فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

گفتنی است، در این مراسم از دانش آموزان ممتاز دبیرستان علوم و معارف دینی صدرا با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات